Share |

Computaris – 10 ani de prezenţă muncită şi inovativă în România


Computaris – 10 ani de prezenţă muncită şi inovativă în România

Cred că după aproape 20 de ani de presă, relaţii publice, comunicare, profesorat şi muncă de lămurire cu industriile higtech din România şi din regiune pot să spun, cu mâna pe inimă, că există cel puţin trei tipuri de companii. Unele gureşe, care cât e ziua de lungă îşi laudă serviciile şi oamenii, uitând adesea să îşi mai şi achite promisiunile, altele sociabile, comunică atât cât trebuie, dar pun bine punctul pe i în muncile de fiecare zi şi a treia categorie de firme, taciturne, muncesc de le sar capacele dar nu comunică mai deloc. Este evident că atât preaplinul de autoreferinţe, cât şi lipsa oricărei informaţii despre tine pe o piaţă produce, vorba unei avertizări tv, „daune sănătăţii"… Computaris este o companie care a împlinit 10 ani pe piaţa din România şi este o companie care vrea să facă trecerea din a treia categorie către cea din mijloc, pentru că are şi cu ce şi de ce.

Ce este Computaris şi ce face ea?
Computaris poate fi descrisă succint ca o companie specializată în consultanţă, integrare de sisteme şi dezvoltare software pentru industria telecom din Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi Asia. Compania se vrea un consilier al operatorilor telecom, cărora le poate furniza servicii pentru noile modele de business prin care se vrea diminuarea cheltuielilor şi a riscurilor. Computaris are sediul central în Anglia, operează din centrele sale de expertiză din Polonia, România, Moldova şi Malaezia sau din sediile clienţilor şi partenerilor săi în cazul proiectelor onsite şi a implementat proiecte la peste 60 de operatori de telefonie mobilă din lume în ultimii 18 ani. În România, Computaris are circa 150 de angajaţi, în Bucureşti şi Galaţi cu care acoperă întreaga regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) şi APAC (Asia – Pacific). Scopul principal: proiectele de integrare la operatorii de telefonie mobilă. Cifra de afaceri netă pe 2010 a Computaris SRL a fost de circa 5,3 milioane euro, cu profit de 30.000 euro, potrivit bilanţului depus la Ministerul Finanţelor.

Este o evidenţă că atât recesiunea economică, cât şi criza, a speriat în ultimii trei ani operatorii telecom, care sunt dispuşi astăzi să renunţe la o parte din veniturile lor în favoarea furnizorilor de terminale şi servicii adiacente, în scopul micşorării costurile de achiziţie şi a celor operaţionale. Industria telecom s-a concentrat în ultimii ani mai mult pe lansarea tehnologiilor de generaţie următoare şi mai puţin în privinţa beneficiarilor acestora, utilizatorii din „next generation" ne spune Corina Bulucea, directorul de marketing al companiei. Abia acum operatorii telecom experimentează noile modalităţi de exprimare a generaţiei următoare, cuprinsă ca vârstă între 18 şi 34 de ani. Utilizatorii generaţiei următoare vor să comunice oriunde şi oricând, în timp real şi să aibă acces la servicii sofisticate, indiferent de dispozitiv sau de tehnologie. Aceştia sunt cei care au alimentat creşterea fără precedent a fenomenului reţelelor sociale, care au început să schimbe deja paradigmele de comunicare la nivel societal. Trăim azi într-o comunicare cvasi-instantă, mult mai rapidă decât oricând în istoria omenirii.

„Operatorii telecom trebuie să adăuge reţelele sociale în mixul de marketing!"
Realităţile economice dar şi demografice şi comportamentale s-au schimbat decisiv în lumea tehnologiilor din ultimii 5 ani. Astfel, Facebook este deja a treia mare aglomerară umană a planetei, după cea din China şi India, cu peste 800 milioane de utilizatori activi, dintre care jumătate au activitate zilnică. Pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă, operatorii telecom trebuie să integreze firesc aceste schimbări şi se adauge reţelele sociale în mixul lor de marketing, amplificând astfel impactul ofertei lor de produse şi servicii, susţine Corina Bulucea. Numai astfel, comunicarea lor devine mai autentică şi mai relevantă, atrăgând atenţia mai multor clienţi. În plus, identitatea reală şi eficienţa comunicării virale prin aderarea la reţelele sociale duce la o creştere economică fiabilă. Întregul demers este asigurat de validarea oferită noilor sosiţi de către d.voastră, dublată de încrederea acordată celor intraţi în reţeaua socială. Astfel, într-o piaţă globală în veşnică mişcare, acest nou tip de angajament social, bazat pe încrederea asigurată de identitatea clienţilor, duce la cunoaşterea mai aprofundată a intereselor şi pasiunilor acestora. Nu mai putem neglija acum câştigurile în termeni de de marketing dar şi tezaurul aurifer de informaţii sociale şi demografice, ce escaladează fără precedent gradul de precizie şi acurateţe a segmentării publicurilor. Ne aflăm, în acest moment, în perioada de integrare în timp real dintre reţelele sociale şi reţeaua de comunicaţii mobile. Acesta este şi următorul pas pentru gestionarea gradului de loializare a generaţiei următoare, într-o lume unde criza şi recesiunea erodează în fiecare zi brandurile clasice în avantajul mărfurilor şi serviciilor ieftine. Computaris deţine un portofoliu de servicii care integrează toate ideile descrise mai sus şi chiar poate să aducă o valoare adăugată operatorilor telecom de la noi. Mai lipseşte ca şi aceştia să dorească o provocare în avantajul clienţilor, care tânjesc, nu-i aşa, după „mai mult, cu mult mai puţin", adică exact ceea ce vizează în aceste vremuri şi corporaţiile multinaţionale…



Despre autor:

Ion VACIU
Apasa aici pentru a trimite e-mail!

Ion VACIU -

Alte articole similare

Cautare



Ion Vaciu


Click here to download the PDF

 

 

 

Conferinte organizate de
Revista COMUNIC@TII Mobile

 



va prezinta descrierile celor mai cunoscute terminale mobile



Introduceti denumirea/brand-ul
terminalului mobil:


 

Monitorizare IT&C