Share |

Studiu ARC - Coaching-ul – folosit pentru creşterea performanţelor şi motivarea angajaţilor


Studiu ARC - Coaching-ul – folosit pentru creşterea performanţelor şi motivarea angajaţilor

Asociaţia Română pentru Coaching (ARC) a prezentat pe 11 noiembrie, în cadrul celei de-a III-a ediţii a conferinţei anuale de coaching profesionist din România organizate la Bucureşti, rezultatele studiului „Barometru ARC – Percepţia coaching-ului organizaţional în România". "Studiul arată că se menţine orientarea organizaţiilor românesti spre utilizarea coachingului ca remediu, ca mijloc de rezolvare rapidă a problemelor curente. Ne dorim ca oamenii să înţeleagă faptul că, prin coaching, pot îmbunătăţi modul de lucru în echipă, utilizarea resurselor interne, planificarea şi implementarea proiectelor", precizează Monica Grigoriu (foto), preşedintele Asociaţiei Române pentru Coaching. "Cu sprijinul unui coach, clienţii conştientizează rapid problemele, îşi stabilesc obiective, planuri, resurse şi trec la acţiune. În training, oamenii primesc informaţii despre noi metode sau abilităţi, prin coaching pot integra aceste cunoştinţe şi introduce noi practici în activitatea lor, dacă acesta obiectivul lor".

Din studiu rezulta ca, in 2011, principalele obiective trasate coaching-ului organizational sunt: imbunatatirea performantelor individuale (15%); cresterea productivitatii (15%); motivarea angajaţilor (12%); remedierea problemelor de performanta (12%).

Cel mai ridicat nivel de incredere în beneficiile coachingului este prezent în companiile multinaţionale. Companiile din domeniul comerţului remarcă cel mai pregnant efectul benefic al coachingului asupra performanţelor individuale, a accelerării schimbărilor organizaţionale şi îmbunătăţirii stilului de management. De asemenea, sectorul organizaţiilor non-profit a acumulat dovezi consistente referitoare la efectul coachingului asupra performanţelor organizaţionale.

Din acest studiu a reiesit ca, in prezent, de coaching beneficiază preponderent nivelurile de varf ale organzatiilor, prin utilizarea coachilor externi. Companiile cu capital privat se bazeaza mult pe serviciile coachilor externi, iar corporatiile multinationale se bazeaza pe coaching-ul realizat de managerii de linie. Din acest punct de vedere, România se află încă în faza incipientă, deoarece coachingul este rezervat preponderent nivelurilor de vârf ale organizaţiilor.

În ceea ce priveşte evaluarea coachingului, aceasta se face cel mai frecvent in mod direct, intre coach si beneficiarul procesului sau prin implicarea managerului de linie in evaluare. Experienta in coaching, validata prin acreditari profesionale respectabile, recunoscute international, este criteriul cel mai utilizat pentru selectionarea coachilor externi. Pentru coachii interni mai conteaza si cunostintele si abilitatile de management si leadership.

"Numărul mic de coachi interni specializaţi prin cursuri valide, precum si cel al angajaţilor pregătiţi pentru a oferi coaching /mentoring colegial de calitate, arată că ne aflăm încă la un nivel incipient al acestei activităţi în organizaţiile românesti. Cu alte cuvinte, există un potenţial ridicat pentru dezvoltarea coaching-ului în România, iar cei care sunt interesaţi de acest domeniu vor găsi un întotdeauna un partener în Asociaţia Română pentru Coaching", precizează preşedintele ARC.

De altfel, studiul aduce semne bune pentru breasla coachilor, principalele tendinte in urmatoarele 18 luni fiind: introducerea de noi activitati de coaching, pe langa cele deja existente si diversificarea activitatilor de coaching.

Studiul a fost realizat in perioada 15 iulie-15 august 2011 de către Valoris Professional Contact Center Service ,prin intervievarea a 228 de persoane (din peste 1100 contactate), reprezentand organizatii din intreaga tara. Acestia au completat un chestionar prin interviu profesional telefonic. Este al doilea an in care se realizeaza acest studiu.

Jumatate din respondenti au provenit din 4 domenii: telecomunicatii si IT, comert si distributie, productie industriala, constructii si amenajarea teritoriului. Institutiile bancare si de asigurari, care sunt cele mai avansate in contractarea de coaching profesionist, nu au fost incluse in esantion pentru a nu distorsiona rezultatele studiului.



Despre autor:

COMUNIC@ŢII Mobile
Apasa aici pentru a trimite e-mail!

COMUNIC@ŢII Mobile -

Alte articole similare

Cautare



Ion Vaciu


Click here to download the PDF

 

 

 

Conferinte organizate de
Revista COMUNIC@TII Mobile

 



va prezinta descrierile celor mai cunoscute terminale mobile



Introduceti denumirea/brand-ul
terminalului mobil:


 

Monitorizare IT&C