.

Având în vedere că, în mai puțin de un an, companiile din UE trebuie să se conformeze la noul Regulament General de Protecție a Datelor (GDPR), Kaspersky Lab a lansat un site pentru a ajuta companiile să parcurgă drumul către o bună “sănătate” a datelor. Oferind un instrument de evaluare care ajută la aprecierea nivelului de pregătire pentru GDPR și resurse care furnizează sfaturi practice, site-ul își propune să ofere companiilor imboldul necesar pentru a trece cu bine peste linia de sosire. ”GDPR este un subiect important din cauza temerilor referitoare la amenzile potențiale și la deadline-urile care se apropie rapid”, precizează Bogdan Pismicenco, Channel Manager pentru România, Bulgaria și Republica Moldova, la Kaspersky Lab. “Dar, în ciuda discuțiilor pe această temă, companiile încă nu fac suficient pentru a-și pune în ordine practicile privind folosirea datelor în toate departamentele și a-și îndeplini obligațiile. Chiar dacă firma are consultanți juridici și de business, este important să nu îi uite pe cei care au de-a face cu datele zilnic.”
 
În ciuda deadline-ului iminent și a obligativității pentru companii de a-și îmbunătăți practicile de protecție a datelor în ceea ce privește stocarea și procesarea datelor personale - și a penalizărilor financiare  usturătoare pentru nerespectarea acestora - o cercetare2 Kaspersky Lab arată că un factor de decizie din cinci, din domeniul IT (20%), are prea puține sau nu are deloc cunoștinte despre GDPR.  
 
În timp ce departamentele juridice, cele de securitate a informațiilor și persoanele din managementul de top s-ar putea să dețină o imagine de ansamblu despre GDPR, există riscul ca angajații din prima linie, care se ocupă direct de gestionarea datelor, să nu fie la fel de bine pregătiți sau nici măcar să nu înțeleagă ce anume se așteaptă de la ei. Resursele online sunt concepute pentru a clarifica responsabilitățile companiilor și ale angajaților, la nivel individual, printr-un video animat, o diagramă interactivă și un document despre impactul GDPR asupra departamentelor importante din cadrul unei companii. 
 
Acest instrument online de evaluare este util pentru acele companii care n-au luat nicio măsură până acum, dar și pentru cele care au făcut deja anumiți pași în conformitate cu noul regulament de protecție a datelor. Astfel, companiile pot să aprecieze nivelul actual de sănătate a datelor din cadrul organizației și primesc recomandări relevante despre cum să abordeze modificările cheie care le vor afecta. 
 
“Pentru că securitatea datelor și protejarea lor sunt atât de importante pentru noi, credem că este responsabilitatea noastră să ajutăm companiile și angajații să înțeleagă ce înseamnă o sănătate bună a datelor și de ce este benefică afacerii. Vrem să îi încurajăm să se gândească la sănătatea datelor nu doar în termeni de conformare la reglementări, ci și în legătură cu succesul pe termen lung și cu stabilitatea companiei”, precizează Bogdan Pismicenco.
 
Printr-o planificare atentă și o abordare proactivă, companiile pot să se conformeze noilor reglementări și să își pună datele în ordine. Resursele online de la Kaspersky Lab sunt create pentru a răspunde la întrebările pe care companiile le-ar putea avea despre GDPR și își propun să fie un ghid privind protecția și securitatea datelor.
 
Pentru mai multe informații despre protecția datelor, vă rugăm vizitați acest site.
 
 
Despre Kaspersky Lab
 
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Cunoștințele despre amenințările cibernetice și experiența în securitate IT deținute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii pentru a proteja companii, infrastructura critică, autorități guvernamentale și utilizatori individuali din toată lumea, Portofoliul complex de securitate include protecție endpoint de top și un număr de soluții specializate de securitate și de servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. 
 
 

Deschiderea Conferinţei MOBILE INNOVATION 2017, editia a VII-a

Andrus Ansip: Unfortunately, the Digital Single Market does not exist. We have to create it!

What if free roaming becomes a boomerang of the operators against the European Commission?

Lansarea Platformei SMART CITY - BE SMART ROMANIA!