Interviu cu Alexandru OPREA, Director General RCS&RDS

Anunțul lapidar, vag, al companiei RCS&RDS, pe 27 februarie, despre lansarea tehnică a rețelei 3G a stârnit mari discuții pe piața telecom autohtonă '“ cum, când, unde? Cauza: lipsa unor informații detaliate, unii ar spune chiar transparente, cu care ceilalți jucători de pe piață ne-au obișnuit de mult timp.
La întrebările adresate companiei RCS&RDS, imediat după primirea anunțului,  ne-a răspuns prin e-mail chiar Alexandru Oprea, director general RCS&RDS.  Vă lăsăm pe dvs. să deslușiți, printre rândurile de mai jos, care ar fi strategia pe care a adoptat-o compania în 'jocul' 3G. Precizăm că am optat pentru reproducerea integrală și întocmai a răspunsurilor pentru a vă transmite cu exactitate 'stilul' de comunicare al noului jucător 3G.

C@M: În ce locații ați testat serviciile 3G, în ce au constat acestea și care a fost durata testării?
Alexandru Oprea: Testarea serviciilor de comunicații 3G '“ Digi.Tel a constat în efectuarea unor apeluri de tip voce și video, care s-au desfășurat între sediul companiei din Str. Doctor Staicovici și localitatea Otopeni.

C@M: Unde anume s-au lansat serviciile 3G, în București sau în alt oraș din țară?
Alexandru Oprea: Serviciul Digi.Tel este funcțional, în prezent, în București, în proximitatea sediului companiei RCS & RDS, precum și pe raza localității Otopeni.

C@M: E vorba de lansare comercială sau doar de testare? Când vor fi disponibile ofertele comerciale și care este configurația acestora?
Alexandru Oprea: Serviciile de telefonie mobilă 3G, Digi.Tel, au fost testate pe 27 februarie, cu succes, în premieră. O primă ofertă comercială a fost lansată oficial tot în această zi, constând în posibilitatea de a efectua convorbiri în rețeaua proprie Digi.Tel, pe o arie restrânsă. În următoarele luni, pe măsură ce se va extinde acoperirea, vom lansa o ofertă comercială completă.

C@M: Pentru asigurarea infrastructurii 3G folosiți în exclusivitate Nokia sau aveți în vedere și parteneriate cu Alcatel ori Ericsson?
Alexandru Oprea: Pentru asigurarea unui standard tehnologic ridicat, RCS & RDS a început realizarea la nivel național a unei rețele de tipul UMTS, având ca furnizor compania Nokia. Ulterior, nu excludem posibilitatea colaborării și cu alți furnizori.

C@M: În ce constau noutățile ofertei RDS față de a celorlalți competitori 3G de pe piață, Vodafone și Orange? Care este caracteristica unică, dar și diferențiatoare, a serviciului 3G de la RCS&RDS față de competiția din România?
Alexandru Oprea: Vom putea trata aceste aspecte cel mai probabil, după definitivarea ofertei comerciale.

C@M: Cine s-a ocupat de implementarea acestei soluții în cadrul companiei și câți oameni au fost alocați acestei direcții?
Alexandru Oprea: Având în vedere prezența pe piața telecom de peste 12 ani și pe piața telefoniei fixe de 4 ani, dezvoltarea serviciilor de telefonie mobilă 3G a fost făcută de o echipă cu o experiență bogată în dezvoltarea de soluții de telecomunicații. Echipa este în acest moment în continuă creștere având în vedere amploarea proiectului.

C@M: A comandat/executat RCS&RDS un studiu de piață pe România privind oportunitatea lansării altor servicii de date prin telefonia mobilă și cum arată potențialul acestei piețe în acest moment?
Alexandru Oprea: În mod normal, decizia de a investi în această direcție și dezvoltarea proiectului de telefonie mobilă 3G se bazează pe mai multe studii comandate în prealabil. Deși într-o stare de dezvoltare incipientă, piața 3G are un potențial mare, având în vedere noutatea tehnologiei și posibilitatea cumulării mai multor servicii într-o soluție mobilă 3G.

C@M: Care sunt obiectivele de marketing ale 3G de la RDS în perspectiva primelor 6 luni, dar a primului an de la lansare ? 
Alexandru Oprea: Principala noastră preocupare în acest moment este realizarea acoperirii populației pe care ne-am propus-o.