Cred că după aproape 20 de ani de presă, relații publice, comunicare, profesorat și muncă de lămurire cu industriile higtech din România și din regiune pot să spun, cu mâna pe inimă, că există cel puțin trei tipuri de companii. Unele gureșe, care cât e ziua de lungă își laudă serviciile și oamenii, uitând adesea să își mai și achite promisiunile, altele sociabile, comunică atât cât trebuie, dar pun bine punctul pe i în muncile de fiecare zi și a treia categorie de firme, taciturne, muncesc de le sar capacele dar nu comunică mai deloc. Este evident că atât preaplinul de autoreferințe, cât și lipsa oricărei informații despre tine pe o piață produce, vorba unei avertizări tv, „daune sănătății"… Computaris este o companie care a împlinit 10 ani pe piața din România și este o companie care vrea să facă trecerea din a treia categorie către cea din mijloc, pentru că are și cu ce și de ce.

Ce este Computaris și ce face ea?

Computaris poate fi descrisă succint ca o companie specializată în consultanță, integrare de sisteme și dezvoltare software pentru industria telecom din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia. Compania se vrea un consilier al operatorilor telecom, cărora le poate furniza servicii pentru noile modele de business prin care se vrea diminuarea cheltuielilor și a riscurilor. Computaris are sediul central în Anglia, operează din centrele sale de expertiză din Polonia, România, Moldova și Malaezia sau din sediile clienților și partenerilor săi în cazul proiectelor onsite și a implementat proiecte la peste 60 de operatori de telefonie mobilă din lume în ultimii 18 ani. În România, Computaris are circa 150 de angajați, în București și Galați cu care acoperă întreaga regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) și APAC (Asia – Pacific). Scopul principal: proiectele de integrare la operatorii de telefonie mobilă. Cifra de afaceri netă pe 2010 a Computaris SRL a fost de circa 5,3 milioane euro, cu profit de 30.000 euro, potrivit bilanțului depus la Ministerul Finanțelor.

Este o evidență că atât recesiunea economică, cât și criza, a speriat în ultimii trei ani operatorii telecom, care sunt dispuși astăzi să renunțe la o parte din veniturile lor în favoarea furnizorilor de terminale și servicii adiacente, în scopul micșorării costurile de achiziție și a celor operaționale. Industria telecom s-a concentrat în ultimii ani mai mult pe lansarea tehnologiilor de generație următoare și mai puțin în privința beneficiarilor acestora, utilizatorii din „next generation" ne spune Corina Bulucea, directorul de marketing al companiei. Abia acum operatorii telecom experimentează noile modalități de exprimare a generației următoare, cuprinsă ca vârstă între 18 și 34 de ani. Utilizatorii generației următoare vor să comunice oriunde și oricând, în timp real și să aibă acces la servicii sofisticate, indiferent de dispozitiv sau de tehnologie. Aceștia sunt cei care au alimentat creșterea fără precedent a fenomenului rețelelor sociale, care au început să schimbe deja paradigmele de comunicare la nivel societal. Trăim azi într-o comunicare cvasi-instantă, mult mai rapidă decât oricând în istoria omenirii.

„Operatorii telecom trebuie să adăuge rețelele sociale în mixul de marketing!"

Realitățile economice dar și demografice și comportamentale s-au schimbat decisiv în lumea tehnologiilor din ultimii 5 ani. Astfel, Facebook este deja a treia mare aglomerară umană a planetei, după cea din China și India, cu peste 800 milioane de utilizatori activi, dintre care jumătate au activitate zilnică. Pentru a-și consolida poziția pe piață, operatorii telecom trebuie să integreze firesc aceste schimbări și se adauge rețelele sociale în mixul lor de marketing, amplificând astfel impactul ofertei lor de produse și servicii, susține Corina Bulucea. Numai astfel, comunicarea lor devine mai autentică și mai relevantă, atrăgând atenția mai multor clienți. În plus, identitatea reală și eficiența comunicării virale prin aderarea la rețelele sociale duce la o creștere economică fiabilă. Întregul demers este asigurat de validarea oferită noilor sosiți de către d.voastră, dublată de încrederea acordată celor intrați în rețeaua socială. Astfel, într-o piață globală în veșnică mișcare, acest nou tip de angajament social, bazat pe încrederea asigurată de identitatea clienților, duce la cunoașterea mai aprofundată a intereselor și pasiunilor acestora. Nu mai putem neglija acum câștigurile în termeni de de marketing dar și tezaurul aurifer de informații sociale și demografice, ce escaladează fără precedent gradul de precizie și acuratețe a segmentării publicurilor. Ne aflăm, în acest moment, în perioada de integrare în timp real dintre rețelele sociale și rețeaua de comunicații mobile. Acesta este și următorul pas pentru gestionarea gradului de loializare a generației următoare, într-o lume unde criza și recesiunea erodează în fiecare zi brandurile clasice în avantajul mărfurilor și serviciilor ieftine. Computaris deține un portofoliu de servicii care integrează toate ideile descrise mai sus și chiar poate să aducă o valoare adăugată operatorilor telecom de la noi. Mai lipsește ca și aceștia să dorească o provocare în avantajul clienților, care tânjesc, nu-i așa, după „mai mult, cu mult mai puțin", adică exact ceea ce vizează în aceste vremuri și corporațiile multinaționale…

 

e-Magazine - ediţii speciale

Infografic

Ce tip de aplicaţii vi se potriveşte?
Click pe poza pentru a vedea infograficul complet cu cele mai interesante aplicaţii pentru 2015