Rețeaua de social media Facebook a anunțat pe 12 decembrie că va începe să contabilizeze veniturile din publicitate în țările unde realizează aceste venituri, în loc să le redirecționeze via sediul său internațional din Dublin (Irlanda), informează Reuters, citată de Agerpres. Taxele pe companii au devenit un subiect fierbinte ca urmare a dezvăluirii practicilor de optimizare fiscală utilizate de multinaționale pentru a plăti taxe mai mici. Aceste practici au generat critici pentru ca aceste companii să plătească taxe mai mari în timp ce Europa a început să analizeze diferite opțiuni pentru a-i taxa pe giganții din industria digitală.
 
Directorul financiar de la Facebook, Dave Wehner, a precizat că firma a decis să facă trecerea la un sistem local de vânzare în țările unde are un birou care intermediază vânzări către advertiseri locali.
 
"Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă că veniturile din publicitate intermediate de echipele locale nu vor mai fi contabilizate de sediul internațional de la Dublin ci în schimb vor fi înregistrate de companiile noastre locale din acea țară. Credem că această mutare va oferi mai multă transparență către guverne și decidenții din întreaga lume care au cerut mai multă vizibilitate cu privire la veniturile din vânzările realizate în țările lor", precizează Wehner.
 
Comisia Europeană lucrează la un set de propuneri, care ar urma să fie prezentate în luna martie 2018, privind creșterea taxelor plătite de companiile multinaționale din sectorul digital, care sunt acuzate că plătesc taxe prea mici în UE prin înregistrarea profiturilor în țări cu taxe mici unde își au sediul european, precum Irlanda și Luxemburg. Printre opțiunile analizate de oficialii UE se numără majorarea taxelor plătite de companiile din tehnologie pentru veniturile din publicitate, o taxă pe cifra de afaceri a companiilor digitale și o taxă pe tranzacțiile electronice.
 
Wehner a precizat pe 12 decembrie că Facebook va implementa modificarea modului în care sunt contabilizate veniturile din publicitate în cursul anului 2018 și speră să o finalizeze până la mijlocul lui 2019.
 
În luna aprilie 2016, Facebook a decis deja să înceapă să contabilizeze în Marea Britanie veniturile realizate din vânzările către consumatorii britanici. Chiar dacă această modificare a dus la o creștere a taxelor plătite, Facebook se bucură în continuare de un nivel de taxare relativ redus. Motivul este că Facebook a raportat o marjă de profit de sub 7% pentru Marea Britanie în 2016, față de o marjă de aproximativ 45% la nivel de grup. Aceasta pentru că o mare parte din profitul legat de vânzările din Marea Britanie este raportat în altă parte ca urmare a tranzacțiilor de sute de milioane de lire sterline efectuate în interiorul grupului.