.

Grupul Digi Communications NV a făcut publice recent rezultatele financiare pentru semestrul I 2018, anunțând o creștere a veniturilor cu 4,8% în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 454 milioane EUR la 475,8 milioane EUR. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 153 milioane EUR, în creștere cu 9,1% față de aceeași perioadă a anului 2017 (140,1 milioane EUR). ”Rezultatele obținute în acest prim semestru al anului sunt efectul continuării investițiilor în infrastructură și în creșterea calității și diversității serviciilor oferite clienților. Am păstrat, în ultimii ani, un nivel al investițiilor de peste 200 milioane EUR și culegem roadele acestei politici de investiții. În total, din 2010 până în 2017, Grupul Digi a investit circa 2 miliarde EUR, iar în primele șase luni ale anului în curs avem deja aproximativ 138,3 milioane EUR⃰  CAPEX consolidat la nivel de grup”, precizează Serghei Bulgac (foto), CEO al Grupului Digi Communications.
 
România se menține ca piață principală a grupului, generând 70 % din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 15 %), urmată de Spania (12 %) și Italia (2 %). În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează o creștere a numărului de unități generatoare de venit (RGU) de 6%, ajungând la 13,7 milioane RGU de la 12,9 milioane, în primul semestru al anului 2017.  
 
Totodată, grupul a afișat indicatori în evoluție pentru principala activitate generatoare de creștere – serviciile de telefonie mobilă (+ 10 %, de la 4,3 milioane RGU, în total Grup, la 4,7 milioane RGU). 
 
În România, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor fixe, cu un progres de 7,7% al abonamentelor la serviciile de televiziune prin cablu (3,15 milioane abonați, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 9,4 % la abonamentele pentru serviciile de internet și date fixe. Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 51%, a numărului de unități generatoare de venit, ajungând de la 0,9 milioane RGU, în primul semestru 2017, la 1,3 milioane RGU. 
 
Pe cele două piețe, Digi Communications se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali, derulând activități de operator de rețele virtuale mobile (MVNO).