.

Grupul Lenovo a anunțat recent creșterea veniturilor înregistrate în cel de-al treilea trimestru fiscal cu 6,3% față de aceeași perioadă a anului anterior și 10% comparativ cu trimestrul anterior, la o valoare de 12,9 miliarde de dolari. În trimestrul încheiat la 31 decembrie 2017, Lenovo a înregistrat o creștere a veniturilor de 10,4% față de trimestrul anterior pentru segmentul de business PC/Smart Devices (PCSD) și de 25,5% pentru segmentul Centre de date (DCG), în timp ce activitatea diviziei Mobile Business Group (MBG) a Lenovo a avut o performanță corespunzătoare așteptărilor pentru acest trimestru, în stagnare comparativ cu trimestrul anterior.
 
De asemenea, Lenovo a înregistrat o creștere solidă a profitului înainte de impozitare în acest trimestru, care a urcat la 150 de milioane de dolari, de patru ori mai mare comparativ cu trimestrul anterior, și de aproape 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.
 
Profitul brut al companiei a crescut cu 9,8% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la 1,8 miliarde de dolari, ceea ce se traduce într-o îmbunătățire de 8,6% comparativ cu trimestrul anterior. Marja brută a fost de 13,5%, în creștere ușoară față de anul trecut. Profitul operațional a crescut cu 114 milioane de dolari de la un trimestru la altul. Pierderea de bază pe acțiune a fost de 2,53 cenți US, rezultând dintr-un impozit unic nemonetar de 400 milioane de dolari. Acesta este rezultatul unei recalculări a activelor de impozit amânat în Statele Unite, ca urmare a legislației recent intrate în vigoare privind reformarea fiscală a Statelor Unite. În acest context, compania consideră că o cotă de impozitare mai mică poate avantaja operațiunile din SUA în timp.
 
Divizia PC/Smart Devices (PCSD) :
 
A livrat 15,7 milioane de unități PC, în stagnare comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Veniturile au crescut cu 7,6% față de trimestrul al treilea al anului anterior, ajungând la 9,3 miliarde de dolari, și cu 10,4% față de trimestrul anterior – al cincilea trimestru consecutiv în care compania a înregistrat o creștere a veniturilor de la an la an. Compania și-a menținut marja de referință la nivelul industriei.
 
Avântul a fost puternic în mod special la nivel mondial, compania raportând o creștere de două cifre a veniturilor față de aceeași perioadă a anului anterior în EMEA, Asia Pacific (AP) și America Latină (LA).
 
De remarcat este performanța companiei în America Latină, unde cota de piață Lenovo a ajuns în prezent la 20%, grație unei importante creșteri înregistrate în Brazilia.
 
Divizia Centre de date (DCG):
 
Înregistrează cele mai mari venituri obținute într-un trimestru din ultimii doi ani, care au ajuns la 1,2 miliarde de dolari, în creștere cu 16,7% față de perioada similară a anului anterior și cu 25,5% secvențial.
 
Toate regiunile au obținut o creștere de două cifre, precum și îmbunătățirea marjei. În America de Nord și EMEA, compania a înregistrat cel de-al treilea trimestru consecutiv de creștere a veniturilor față de perioada similară a anului anterior.
 
China a revenit pe un trend de creștere a veniturilor față de aceeași perioadă a anului anterior, precum și de îmbunătățire a marjei, datorită stabilizării activității de soluții hiperscalate și succesului înregistrat cu High Performance Computing și Software Defined Infrastructure.
 
Conform TBR (Technology Business Research), compania ocupă în continuare primul loc în ceea ce privește satisfacția clienților pentru serverul x86, pentru al optulea trimestru consecutiv. Mai mult, echipa a adăugat 88 de noi standarde record la nivel mondial privind volumul de lucru – de patru ori mai mult decât orice alt jucător din industrie.
 
Divizia Mobile (MBG):
 
Veniturile înregistrate au fost de 2,1 miliarde de dolari, cu 5% în scădere față de anul anterior, dar în stagnare comparativ cu trimestrul trecut.
 
America Latină rămâne nucleul solid al diviziei, cu o creștere de două cifre a veniturilor (+37%) și o profitabilitate majoră.
 
 
La nivel global, au fost vândute 5 milioane de terminale Moto Z, cu o rată de activare a MODS în creștere cu 64% față de aceeași perioadă a anului anterior.
 
Lenovo a raportat și o consolidare a brandului Moto în Europa de Vest, după ce vânzările au crescut cu 23 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut.