SIVECO România participă la proiectul european de cercetare SoMeDi în cadrul căruia se dezvoltă instrumente de analiză inteligentă a conținutului publicat în social media. În prezent, orice produs software de ultimă generație are o componentă de Inteligență Artificială. SoMeDi (SoMeDi - Social media and digital interaction intelligence) este un proiect de cercetare care dezvoltă instrumente de analiză inteligentă a conținutului publicat în social media, fiind analizat inclusiv modul în care acest conținut poate influența diferite procese de business pentru a le susține și automatiza. „Rezultatele obținute în urma acestor analize vor fi conectate cu procesele de producție și/sau de afaceri ale companiilor, în vederea îmbunătățirii ofertelor personalizate de servicii, optimizarea ofertelor, creșterea nivelului de satisfacție al clienților, dezvoltarea de noi produse sau servicii adaptate cerințelor pieții”, precizează Cristina Ivan, responsabilul de proiect din partea SIVECO România.
 
Proiectul SoMeDi este finanțat de la bugetul de stat, prin programul Cooperare Europeană și Internațională, Subprogramul 3.5. Alte inițiative și programe europene și internaționale – Proiecte EUREKA Tradiţional, EUREKA-Cluster, Eurostars, urmând să fie implementat de un consorțiu european format din 2 țări: pentru România, un parteneriat format din SIVECO România și Beia Consult Internaţional S.R.L, iar pentru Spania, un parteneriat format din Hi-Iberia, Experis IT și Taiger.
 
 
În cadrul proiectului, consorțiul va implementa două proiecte pilot, în România și în Spania, în care vor fi integrate instrumentele de analiză inteligentă.
 
Cu o expertiză solidă și un lung șir de reușite în domeniul proiectării, implementării și managementului de proiect, SIVECO va dezvolta în cadrul proiectului pilot din România o platformă online prin intermediul căreia se va oferi suport informațional tinerilor pe parcursul tranziției către piața muncii, prin prelucrarea unor informații existente în mediile online.
 
 
Despre Inteligența Artificială (IA)
 
Una dintre cele mai cunoscute definiții ale inteligenței artificiale este cea dată de John McCarthy în 1955: “O mașină care se comportă într-un mod care ar putea fi considerat inteligent, dacă ar fi vorba de un om”.
 
Componenta de Inteligență Artificială (IA) dintr-un produs software îl face capabil să învețe, cu scopul de a se îmbunătăți permanent. Totuși, deocamdată, sisteme cu adevarat inteligente nu există. La ora actuală putem vorbi despre o pseudo-Inteligență Artificială, concretizată în două ramuri ale IA: machine learning și deep learning.
 
Machine Learning se ocupă cu înzestrarea sistemelor software cu capacitatea de a învăța; acest obiectiv poate fi atins prin utilizarea unor algoritmi care identifică modele în datelor primite și, în funcție de acestea, sistemul software poate lua decizii sau poate face predicții.
 
Cel mai avansat domeniul al IA este deep learning. Principalul obiectiv este să ofere mașinilor posibilitatea să gândească și să învețe într-un mod cât mai asemănător oamenilor. Învățarea profundă necesită o arhitectură complexă ce imită rețelele neuronale ale creierului uman.
 
Instrumentele de analiză inteligentă dezvoltate în cadrul SoMeDi vor folosi tehnici de tip ‘data mining‘, ‘pattern recognition‘, ‘natural language processing‘ și ‘opinion mining‘, furnizând utilizatorilor rapoarte personalizate, precum:
 
·       Analiza de opinii pozitive și negative (de exemplu, pentru a confirma succesul unei campanii sau a semnala o scădere a reputației);
 
·       Identificarea subiectelor aflate în tendințe;
 
·       Profilarea utilizatorilor din rețelele sociale;
 
·       Identificarea utilizatorilor influenți care pot influența comportamentul altor utilizatori;
 
·       Analiza concurențială;
 
·       Predicții și suport pentru decizii automatizate.
 
·       Aceste instrumente vor fi disponibile în 3 limbi (engleză, spaniolă și română).
 
Sursele de informații folosite la analiză, precum și tag-urile urmărite, sunt alese de către utilizatorul final, iar rezultatul acestei analize va fi afișat într-un dashboard, printr-o reprezentare grafică sau text, în funcție de opțiunea utilizatorului.