.

Grupul Lenovo a anunțat rezultatele obținute în al doilea trimestru fiscal, încheiat la 30 septembrie 2017. Veniturile companiei au crescut cu 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior și cu 18% față de primul trimestru fiscal, la 11,8 miliarde USD. Toate cele trei segmente de business ale companiei, respectiv centre de date, dispozitive mobile și PC-uri și dispozitive inteligente, și-au majorat veniturile comparativ cu trimestrul anterior, ceea ce demonstrează că execuția puternică a strategiei Lenovo bazată pe trei valuri generează rezultate îmbunătățite constant la nivelul portofoliului său. În al doilea trimestru fiscal, profitul înainte de impozitare a crescut cu 104 milioane USD, o revenire semnificativă față de pierderea raportată în trimestrul anterior.
 
“În ultimul trimestru, am continuat să facem progrese în ceea ce privește transformarea companiei noastre prin implementarea strategiei bazate pe trei valuri. Ne-am menținut profitabilitatea de top la nivelul industriei pe segmentul de PC-uri și am depășit nivelul pieței comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. La nivelul segmentului de centre de date, transformarea noastră a devenit evidentă prin forța de vânzări consolidată, o nouă structură a canalelor de distribuție și programe globale și competitivitatea produselor. Procesul de transformare a activității noastre pe segmentul mobile este încă în desfășurare, înregistrând în majoritatea piețelor o creștere puternică pe segmentul premium de pe piață”, precizează Yang Yuanqing (foto), Președinte și CEO Lenovo. “Îmbinarea unei execuții solide cu clădirea unor fundații puternice continuă să fie atuul companiei Lenovo. Transformarea activității noastre din Brazilia este un bun exemplu în acest sens. Vom continua să investim în consolidarea fundațiilor și dezvoltarea competențelor centrale pentru cele două noi motoare de creștere, lucru care va genera un profit stabil și sustenabil”.
 
Ca urmare a lansării în trimestrul anterior a celui mai cuprinzător portofoliu din istoria sa, divizia Data Center Group (DCG) a Lenovo a fost susținută de o structură reorganizată a canalelor de distribuție și a înregistrat o majorare a veniturilor față de aceeași perioadă a anului anterior în afara Chinei, în special în Europa și America de Nord, pentru al doilea trimestru consecutiv. Datorită performanței bune raportată în piețe cheie de noile telefoane Moto, și divizia Mobile Business Group (MBG) a Lenovo a raportat o îmbunătățire a veniturilor comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, cu un avânt puternic în Europa de Vest, America de Nord și America Latină, și a generat o creștere generală solidă a veniturilor pentru al treilea trimestru consecutiv.
 
Divizia PC/Smart Devices (PCSD) a Lenovo, care a raportat din nou profit în toate regiunile, a înregistrat o cotă de piață record de 21,3% în regiunea Europa/Orientul Mijlociu și Africa; de asemenea, compania a lansat Star Wars: Jedi Challenges, un nou produs AR în parteneriat cu Disney și a sărbătorit a 25-a aniversare a brandului reprezentativ ThinkPad la finalul trimestrului.
 
Mai mult, Lenovo a finalizat astăzi un acord de joint venture cu Fujitsu, prin care cele două companii își vor aduce laolaltă resursele, valorificând capabilitățile Fujitsu în ceea ce privește vânzările la nivel global, asistență pentru clienți, R&D și producție, precum și amprenta și prezența globală a Lenovo.
 
Pe măsură ce Lenovo continuă să valorifice oportunități cu potențial semnificativ de creștere și noi parteneriate, în special în piețe cheie, acest nou joint venture va consolida poziția de lider a Lenovo la nivel mondial pe segmentul PC și va susține o creștere profitabilă continuă.
 
 
Profitul brut al companiei a crescut cu 0,3% față de aceeași perioadă a anului anterior și cu 18,2% față de trimestrul anterior, la 1,6 miliarde USD. Marja brută a fost de 13,7%, înregistrând o creștere trimestrială ușoară. Profitul operațional a urcat cu 94 de milioane USD față de trimestrul anterior. Rezultatul de bază pe acțiune a fost de 1,26 cenți US. Consiliul de Administrație al Lenovo a declarat un dividend intermediar de 6,0 cenți HK pe acțiune.
 
Grupul de business PC and Smart Devices (PCSD) al Lenovo a înregistrat o creștere impresionantă a veniturilor de la an la an, de șapte procente, în urcare cu 20% față de trimestrul anterior, ajungând la 8,4 miliarde USD. Prețul mediu de vânzare al produselor PCSD a urcat cu șase procente față de aceeași perioadă a anului anterior, pe măsură ce Lenovo a continuat să se axeze pe inovație și pe un portofoliu de produse de mai mare valoare, precum și pe reducerea accentului pus pe ofertele de valoare mică.
 
Segmentul PCSD care include PC-uri, tablete și dispozitive smart, a fost din nou profitabil în toate regiunile, cu o profitabilitate menținută în top la nivelul industriei de 4,4%, clienții continuând să profite de mixul optimizat de produse Lenovo care a condus la rezultate mai bune în acest trimestru. Lenovo a livrat 14,5 milioane de unități PC, o cifră constantă comparativ cu anul anterior, în pofida unei scăderi ușoare înregistrate la nivelul pieței. Livrările de tablete Lenovo au crescut cu 8,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, urcând la 2,97 milioane de unități, într-o piață care a scăzut cu 9,4%.
 
În acest trimestru, Lenovo și Disney au prezentat Star Wars: Jedi Challenges, un produs nou de realitate augmentată, extrem de apreciat, care le permite fanilor să beneficieze de o experiență Star Wars în moduri care până acum nu erau posibile. Jedi Challenges include un set de căști Lenovo Mirage AR pentru smartphone, controler Sabie laser, Tracking Beacon și numeroase ore de joc Star Wars, toate disponibile în acest sezon de sărbători. Avântul înregistrat în perioada de pre-comandă a fost foarte încurajator. De asemenea, Lenovo a sărbătorit 25 de ani de la lansarea brandului său emblematic ThinkPad, care se laudă cu peste 125 de milioane de unități livrate de la lansare și cu o evoluție puternică în continuare datorită modelelor precum ThinkPad X1 Carbon.
 
La nivelul activității noastre Data Center Group (DCG), care include servere, storage, rețelistică, software și servicii, am înregistrat o creștere solidă a veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut atât în America de Nord, cât și în Europa/Orientul Mijlociu și în piețele din Africa. În mod special, în America de Nord am raportat o creștere a veniturilor DCG de zece procente, în contextul în care investițiile într-o structură modernizată a canalelor, un portofoliu de produse noi, instruirea forțelor de vânzări și parteneriate noi au continuat să stimuleze transformarea activității noastre de centre de date pentru al doilea trimestru consecutiv.
 
De asemenea, Lenovo a obținut o îmbunătățire a cifrelor în China, unde a înregistrat o creștere a veniturilor de șapte procente față de trimestrul anterior. În vreme ce situația din ultimele trimestre în China a fost dificilă, îmbunătățirile aduse, precum o nouă conducere și extinderea forțelor de vânzări, contribuie la redresarea acestei activități în regiune și la atragerea de noi clienți la nivelul portofoliului de produse hiper-scalate, date de mare volum și cloud privat. Și conturile globale ale Lenovo au înregistrat o creștere puternică de 18% de la an la an, în vreme ce cererile de servicii au crescut cu peste 100% față de aceeași perioadă a anului anterior, stabilind o fundație solidă pentru viitor. Infrastructura definită de software a arătat o creștere continuă în al doilea trimestru. Avântul obținut de Lenovo în segmentul centrelor de date este evidențiat de succesul recent obținut în materie de computere de mare performanță, după ce compania a raportat o serie de realizări de succes în acest domeniu și alte proiecte cu câțiva dintre cei mai mari clienți și universități la nivel mondial.
 
Segmentul Mobile Business Group (MBG) al Lenovo, care include smartphone-urile Moto și Lenovo, a obținut o ușoară creștere a veniturilor față de aceeași perioadă a anului anterior și un avans solid de 19% față de trimestrul precedent, datorită succesului obținut cu smartphone-urile Moto și în contextul în care acesta este al treilea trimestru de creștere consecutiv. Ambele modele Moto G și Moto E au raportat o creștere semnificativă a cererii de la an la an, în vreme ce activarea Moto Z a crescut cu 18% comparativ cu trimestrul anterior. Rata de atașare a Moto Mods s-a îmbunătățit, ajungând la 37 de procente, cu 30% mai mare față de trimestrul anterior.
 
La nivel mondial, Lenovo a livrat 15,3 milioane de smartphone-uri, cu 10% mai multe comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și cu 37% față de trimestrul anterior. Această creștere se datorează unor performanțe solide în Europa de vest (livrări în creștere cu 71%), America Latină (în creștere cu 69%) și America de Nord (în creștere cu 67%). În America Latină, Lenovo a atins o cotă de piață record de 17,7%, obținând o creștere de 6,5 puncte față de aceeași perioadă a anului anterior.
 
Lenovo a continuat să-și implementeze strategia de protejare a poziției sale de lider în America Latină, îmbunătățindu-și atât cota de piață, cât și profitul în această regiune, atacând în același timp piețe mature precum America de Nord, unde am obținut o creștere de 1,7 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut, dar și Europa de Vest. De asemenea, Lenovo a continuat să se axeze pe o creștere sănătoasă în piețe emergente cheie precum India, unde am obținut o creștere de 14% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior și de 83 % față de trimestrul trecut.