.

În mai puțin de un an de la introducere, clienții Fashion Days au utilizat de aproape 100.000 de ori tool-ul Fit Finder, primul astfel de tool introdus în România, care oferă sugestii despre măsurile potrivite pentru articolele vestimentare și de încălțăminte, pe baza unui algoritm de calcul complex. Un interes crescut l-au arătat bărbații, 1 din 3 clienți care au utilizat opțiunea fiind de sex masculin. “Una dintre principalele bariere în shoppingul online de fashion este temerea că articolele vestimentare nu vor avea mărimile potrivite, motiv pentru care există clienți care își comandă două sau trei măsuri ale aceluiași model de produs. Lansarea Fit Finder, în aprilie 2017, a atenuat, însă, această problemă pentru clienții Fashion Days. De altfel, am identificat o scădere a numărului de retururi în cazul clienților care s-au bazat pe recomandările acestui tool, care analizează informații de la peste 15.000 de branduri internaționale”, precizează Robert Berza (foto), General Manager Fashion Days. 
 
Odată completat testul, Fit Finder reține datele introduse de clienți, astfel că, ulterior, poate propune mărimea potrivită pentru mai multe articole din aceeași categorie. Astfel, potrivit statisticilor tool-ului, mărimile cel mai des recomandate clienților Fashion Days au fost:
 
Femei:
 
Articole din categoriile: bluze, tricouri, rochii, jachete: M, de peste 39.000 de ori
 
Articole din categoriile: fuste, pantaloni, blugi: M, de peste 3.800 de ori
 
Încălțăminte: 38, de peste 11.000 de ori
 
Bărbați:
 
Articole din categoriile: tricouri, cămăși, bluze, geci: L, de peste 18.000 de ori
 
Articole din categoriile: pantaloni, blugi, bermude: L, de peste 1.300 de ori
 
Încălțăminte: 42, de peste 5.000 de ori
 
Cele mai frecvente categorii pentru care a fost utilizat Fit Finder arată un interes comun al bărbaților și femeilor. Astfel, jachetele și tenișii sunt în top 3 al ambelor sexe, fiind urmate de rochii, în cazul femeilor și tricouri, în cazul bărbaților.
 
 
Acuratețea recomandărilor oferite de către Fit Finder se transpune și în topul celor mai scumpe produse achiziționate de clienții Fashion Days. Tool-ul, care a fost introdus în decembrie 2017 și pe platformele Fashion Days din Bulgaria și Ungaria, arată că bărbații au avut cea mai mare încredere în recomandările acestuia, astfel că, în cazul României și Ungariei, articolele masculine conduc topul, în timp ce în Bulgaria primele 3 piese de fashion sunt exclusiv feminine.
 
Top produse achiziționate de clienții Fashion Days România, după utilizarea Fit Finder:
 
1. Jachetă de piele cu glugă, bărbați – 3.890 de lei
 
2. Jachetă neagră de piele, bărbați – 3.890 de lei
 
3. Pantaloni skinny negri de piele, femei – 3.699 de lei
 
Top produse achiziționate de clienții Fashion Days Ungaria, după utilizarea Fit Finder:
 
1. Jachetă de piele cu glugă, bărbați – 7.277 de lei
 
2. Geacă roșu închis, bărbați – 2.444 de lei
 
3. Geacă cu umplutură de puf, femei – 2.108 de lei
 
Top produse achiziționate de clienții Fashion Days Bulgaria, după utilizarea Fit Finder:
 
1. Rochie albastră din denim, femei – 558 de lei
 
2. Pantofi casual bleumarin din piele întoarsă, femei – 485 de lei
 
3. Geacă cu glugă și vatelină, femei – 468 de lei
 
Utilizarea Fit Finder denotă și un caracter orientat spre achiziție al clienților Fashion Days. Cei care au folosit tool-ul au adăugat de 3 ori mai multe produse în coș, rata de conversie fiind de 17%. 
 
 „Statisticile pe care ni le oferă Fit Finder demonstrează că introducerea acestei opțiuni a fost un important diferențiator pe piața de fashion online. Am promis că vom lucra constant la îmbunătățirea experienței clienților Fashion Days, iar tool-ul Fit Finder este una dintre facilitățile care oferă soluții personalizate cumpărătorilor noștri”, adaugă Robert Berza
 
De altfel, pentru că mai mult de 60% din cumpărăturile Fashion Days sunt realizate de pe telefonul mobil, opțiunea Fit Finder a fost introdusă și pentru aceste dispozitive, în decembrie 2017. Tool-ul este adaptat tehnologiei mobile, astfel că experiența utilizatorilor este una facilă.
 
Recomandările Fit Finder sunt făcute pe baza unui algoritm de top în industria de fashion, care analizează informații de la peste 15.000 de branduri internaționale și 250 de milioane de date de achiziții și retururi plasate la nivel global. Algoritmul se bazează și pe analiza detaliată a potrivirii între branduri pentru 10 milioane de obiecte vestimentare și de încălțăminte, pentru a oferi cele mai precise recomandări.