.

Întâlnirea de la începutul acestui an cu Stelian Ilie, președintele Mira Telecom, ne-a oferit o incursiune în universul companiilor ce realizează implementarea propriu-zisă a proiectelor de construire de rețele de telecomunicații și asigură suportul tehnic pentru toată gama de comunicații oferite de marii operatori mobili.

Istorie '“ de la un Tico la o flotă de 50 de automobile de teren
Stelian Ilie (foto), a înființat compania Mira Telecom în octombrie 1998, când avea 31 de ani și 3 angajați. Primele activități au fost distribuția, instalarea și mentenanța echipamentelor de radiocomunicații VHF, UHF și HF. A distribuit echipamente ICOM, ce au un spectru larg de acțiune (de la cele terestre la cele maritime și aeriene. În 1999, odată cu apariția GSM-ului, acest segment a intrat în declin. Ca urmare, în 2001 compania Mira Telecom s-a lansat și pe servicii de instalări de echipamente telecom pentru marii operatori și integratori. Așa a început cu Connex, de la acea vreme, a organizat o echipă, iar prima mașină de instalări a fost un simplu Tico. Veniturile de atunci din diferite proiecte au permis alocarea unor bugete ulterioare pentru investiții în linia de business telecom a companiei, astfel încât în 2007 a ajuns la 25 de echipe de instalări și o flotă de aproape 50 de mașini. 'De când activează pe piață, profitul companiei a fost mereu reinvestit în active și sisteme operaționale care duc la o îmbunătățire constantă a serviciului oferit pe toate liniile de business' spune Stelian Ilie.

Milioanele de euro se fac prin oamenii companiei 
De când a început să lucreze pe zona de telefonie mobilă compania a avut o creștere constantă pe toate planurile: operațional, linii de business și cifră de afaceri. Dacă între 1998 și 2001 a fost activă pe segmentul radiocomunicații, în decembrie 2001 a devenit operațională pe segmentul instalări, commisioning și mentenanță pentru telecomunicații mobile, iar la începutul lui 2003 a fost dezvoltată partea de integrare pentru proiecte de securitate dedicate diverselor departamente guvernamentale. Numărul angajaților a crescut de la 15 la 150 în doar 4 ani. Cifra de afaceri a ajuns la circa 1 milion  euro în 2003, iar până în 2005 creșterea a fost de 230% - 3,5 milioane euro în 2005. În 2006 compania  a avut o cifră de afaceri de 7,5 milioane de euro. Linia de business cu cea mai mare cotă în cifra de afaceri e cea a echipamentelor de securitate și protecție antitero. Operațional, un efort financiar semnificativ a fost noul sediu din Otopeni construit din venituri proprii. Tot în Otopeni, compania mai are un depozit de 1000mp în care s-a investit semnificativ astfel încât să ofere condiții la standardele cerute de normele europene. Compania mai are 4 reprezentanțe la Bacău, Cluj, Brașov și Craiova unde s-a investit în parcul auto, echipamente de măsură și control, truse de scule complexe, sedii de filiale.
'Pentru mine angajații companiei sunt active ale companiei la fel de importante ca și business-ul în sine. Eu cred că investiția în oameni este vitală pentru succesul afacerii Mira Telecom. Astfel, firma sponsorizează participarea la cursuri tehnice, de management, de creștere a abilităților profesionale și personale, chiar și cursuri EMBA. Cel mai important pentru mine este caracterul omului '“ dacă văd că cineva este dedicat și vrea să facă performanță, atunci îi acord tot sprijinul pentru că realizez că ulterior îmi va fi alături și mă va ajuta în dezvoltarea business-ului. Firma a evoluat, în primul rând, datorită investiției în oameni, în pregătirea lor tehnică, dar și managerială. Eu nu mi-am putut permite luxul de a aduce oameni deja formați, instruiți, ci am lucrat cu tineri care s-au format alături de mine. Și eu m-am format cu ei și așa s-a format, de fapt, compania. Într-un fel, deschiderea de a investi în oameni și de a  crește calitatea serviciilor a venit dinspre managementul MobiFon de la începutul anului 2002, pentru că în momentul în care am început să lucrăm cu ei ne-am dat seama că trebuie să ajungem să vorbim aceeași limbă. Pe undeva MobiFon m-a 'forțat' să încep să investesc în oameni și în sisteme operaționale care să genereze calitate în serviciile oferite', e convingerea lui Stelian Ilie.

Clienții Mira Telecom
Unul dintre cei mai importanți clienți pe zona telecom este Vodafone România, companie pentru care Mira Telecom furnizează servicii de instalări, commisioning și mentenanță, aprovizionare cu materiale și accesorii pentru echipamentele GSM.
'Pe această linie de business ne-am dezvoltat abilități tehnice și operaționale care ne permit să preluăm proiecte turn-key. Recent am participat la un proiect împreună cu Alcatel și Felix Telecom pentru clientul STS unde am coordonat partea de instalare și integrare a rețelei. A fost un proiect complex din punct de vedere al managementului de proiect, dar și al noutății tehnologice pe care au adus-o echipamentele de ultimă generație ce au fost instalate. Termenele de execuție foarte strânse au generat provocări mari pentru toate părțile implicate în proiect, dar am reușit să predăm proiectul la timpul stabilit.  Rezultatele obținute și abilitățile tehnice ale specialiștilor companiei ne susțin pe această linie. Avem specialiști certificați în project management cu PMI, dar și cu alte certificări obținute în urma cursurilor la vendori mari ca Alcatel, Alvarion, Ericsson, Harris, NEC, Siemens. Pe segmentul de piață telecom colaborăm și cu Siemens, Net Team - reprezentantul NEC pe România, Diekat, Temkat antreprenori Cosmote, Telemobil. Avem în vedere și începerea coordonării unor proiecte turn-key în afara țării atât direct, cât și prin parteneri. Cele 4 segmente de piață unde oferim servicii (comunicații radio, telecomunicații, securitate și cablări structurate) generează proiecte în zona guvernamentală, dar și în cea privată ceea ce ne asigură un echilibru în dezvoltarea afacerii', conchide Stelian Ilie, Președinte Mira Telecom.