Page 47 - Revista 111
P. 47
Content Delivery Network - CDN
Direct one lansează în premieră:
Seenow pe Samsung Galaxy Tab 10.1
D upă 3 ani de experiențe complexe în proiecte de online video Direct One și Samsung Electronics România au lansat,
împreună cu mari companii media (TV și presă scrisă), precum pe 15 decembrie 2011, în premieră în România, apli-
și operatori telecom, Direct One, cel mai mare operator CDN cația Seenow, care oferă acces, în timp real, la conținu-
autohton, relansează portalul Mediadirect.ro, primul portal de VOD tul transmis de posturi TV românești. În primă instan-
din România, sub un brand nou, Seenow. ță, aplicația va putea fi instalată pe tabletele Samsung
Galaxy Tab 10.1 pentru ca, în scurt timp, să fie opti-
mizată și pentru celelalte modele, precum și pentru alte
dispozitive Samsung, cum ar fi smartphone-urile.
Seenow este primul serviciu agregator de conţinut video din România, pune laolaltă canalele TV şi cele peste 100 de titluri disponibile în pache-
Live & Video On Demand, care oferă utilizatorilor posibilitatea de a tele individuale. Pentru oferta bundle, denumită Abonamentul Seenow,
accesa oriunde, oricând şi de pe orice device conţinutul video preferat. utilizatorii vor plăti un preţ mai avantajos, de 3 Euro + TVA/ lună. Pen-
În prezent, serviciul poate fi accesat pe PC, pe www.seenow.ro şi tablete tru accesul la conţinutul premium şi filmele cele mai noi, utilizatorii pot
PC cu Andorid OS, care vor fi urmate la începutul lunii februarie de să închirieze filme în regim pay-per-view de la Warner Bros şi studiouri
lansări oficiale de aplicaţii în App Store şi Android Market, cu versiuni independente.
pentru smartphone-uri şi tablete PC. Pentru că se vrea a fi un serviciu Compania dezvoltatoare a aplicației, Direct One, este unul dintre cei
video disponibil pe toate ecranele, etapele următoare de dezvoltare mai mari jucători de pe piața companiilor care vând servicii în regim
includ Windows Mobile, Connected TVs, media playere conectate wholesale către marii operatori de comunicații. În urmă cu 3 ani, Direct
(Boxee Box) şi console de joc. One a luat decizia de a investi în dezvoltarea unei noi linii de business,
În primele 6 luni de la lansare, Seenow va putea fi downloadată gratuit care să diferențieze compania de competitorii săi din piața de telecom și
de către posesorii de tablete Samsung. Utilizatorii vor putea beneficia, să exploateze oportunitatea oferită de nevoia de distribuție a conținutu-
prin intermediul acesteia, de streaming în timp real pentru 13 posturi lui video pe Internet. Pentru lansare, Direct One a încheiat parteneriate
de televiziune românești: 5 posturi generaliste, printre care B1TV și cu 15 canale TV, Off The Fence, unul dintre cei mai importanţi
Kanal D, 2 posturi de știri, Realitatea TV și The Money Channel, pre- producători şi distribuitori de documentare din Europa, BML Films,
cum și 6 posturi de muzică, printre care Kiss TV și UTV. Acestora li se distribuitor exclusiv în România pentru Eros - cea mai mare casă de
vor adăuga, în lunile următoare, încă 8 posturi TV. producţie de la Bollywood, E-Media, pentru filmele clasice româneşti
Noutatea principală pe care o aduce Seenow constă în strategia de a se din arhiva CNC şi Media Pro Distribution, pentru filmele de la Warner
poziţiona ca marketplace de conţinut video, care să ofere producătorilor Bros şi studiourile independente. Toate filmele sunt subtitrate în limba
şi distribuitorilor de conţinut posibilitatea de a-şi expune produsele pe o română şi beneficiază de descrieri. “Distribuția de conținut premium în
platforma comună, un “mall” cu vizibilitate maximă, care le asigură spa- mediul online este un subiect foarte dificil și controversat, având în
ţii de promovare, servicii de prelucrare şi expunere “end-to-end”, servicii vedere cât de atipică este piața din România și cât de dificil este să
de colectare. Structura serviciului este bazată pe pachete de abonament estimezi potențialul de consum real. Seenow este un brand fresh, care
care adresează diverse nişe şi filme în regim pay-per-view. Seenow oferă vine să continue, printr-o ofertă de conţinut mult mai variată și printr-o
în prezent opţiuni de abonament pentru 1 Euro + TVA pe lună pentru interfață foarte simplă și atractivă, drumul deschis de Mediadirect.ro în
canale TV, documentare, filme de la Bollywood şi filme clasice româ- urmă cu 2 ani. Vrem să oferim utilizatorilor mobilitate maximă și un
neşti, dar utilizatorii pot alege să achiziţioneze o ofertă de tip bundle care serviciu care să le asigure toate nevoile de consum de conținut, fie că
este vorba de TV, filme de top din Box Office sau continut de nișă,
precum documentare, romance sau filme românești clasice.”, declară
Cătălin Clemente (foto), Director Marketing și Vânzări, Direct One
S.A. Compania
îşi propune să
depăşească
100.000 de
abonaţi cu sub-
scripţii lunare
active până la
finalul anului
2012, dintre
care estimează că
peste 60% vor fi
utilizatori de
smartphone-uri
şi tablete PC.
ianuarie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 45