Page 66 - Revista 111
P. 66
contraeditorial
de Roxana ONEA
Cum va arăta Social Media în 2012?
Suntem la momentul bilanţurilor şi al previziunilor pentru un nou an, sociale mai mult ca pe nişte canale de co-
iar din analizele prezentate în această ediţie nu puteau lipsi estimările municare şi mai puţin ca pe nişte canale de
privind un segment de piaţă extrem de efervescent, cel al social media. publicitate, dacă vor să se diferenţieze pe
piaţă. Din punctul de vedere al lui Amy,
D acă în 2011, social media a trecut acest eveniment este considerat, în general, această tranziţie a avut loc deja, judecând
prin probele de rodaj pe care e cel mai important din punct de vedere al după numărul mare de branduri care şi-au
sortită să le parcurgă orice noutate volumului de publicitate pe care îl atrage, construit conturi pe Twitter şi care acum
a industriei, multe dintre brandurile mari este de aşteptat să dea acum o nouă dina- sunt utilizate drept canale pentru CRM
sau avântat în această nouă cursă, cu succes mică componentei digitale pentru publi- (Customer Relationship Management) şi
sau în unele cazuri cu adevărate coşmaruri citate şi pentru integrarea social media. asistenţă pentru clienţi, într-un dialog în
pentru departamentele de relaţii publice. timp real cu clienţii supăraţi, dar şi cu cei
Vă invităm să citiţi, în cele ce urmează, Facebook are posibilitatea ca, în 2012, să îşi mulţumiţi.
câteva previziuni propuse de către Amy Jo arate puterea şi să îşi transforme creditele
Martin, fondatoarea companiei de social într-o monedă viabilă. Potrivit directoarei Indicativul ROI (Return of Investment) va
media, Digital Royalty, la care au apelat companiei de social media, Digital Royalty, rămâne un reper esenţial pentru orice stra-
cele mai importante organizaţii pentru Facebook construieşte o destinaţie on-line tegie de social media.
dezvoltarea propriilor strategii de social pe care nu va trebui să o părăsim niciodată, Adoptarea social media de către directorii
media. Iată, aşadar, tendinţele-cheie pe care iar după estimările acesteia, s-a ajuns deo- generali ai companiilor se extinde, aceştia
americanca le ia în calcul pentru definirea camdată abia la 8% din ceea ce poate oferi începând să recunoască beneficiile
social media în încercatul an 2012: cu adevărat Facebook. umanizării brandului lor prin comunicarea
pe Twitter, Facebook, LinkedIn sau
Unele emisiuni de televiziune au început să Modul în care corporaţiile abordează feno- YouTube.
integreze elemente de social TV, fie prin menul social media începe să se schimbe, în Comentariile lui Amy mai iau în calcul un
posibilitatea de a vota în timpul emisiunii, sensul în care îşi dau seama că simpla cons- aspect important: vizavi de comunicarea
fie prin integrarea elementelor sociale în truire a unor conturi pe Twitter, YouTube şi televizată, social media reprezintă un dialog
cadrul emisiunii. pe Facebook nu este suficientă şi că o stra- faţă de monologul televiziunii, iar dacă un
Tendinţa se poate exemplifica prin modul tegie de social media nu se poate opri doar brand reuşeşte să colecteze un volum mare
în care UFC şi WWE au integrat social la atât. Brandurile vor trebui să îşi schimbe de opinii în timp real, prin intermediul
media în programele lor. Social media a radical abordarea şi să trateze canalele canalelor sociale, cum ar fi sondajele prin
jucat un rol semnificativ în alegerile prezi- Facebook, atunci poate salva bani frumoşi
denţiale trecute, şi probabil vor fi de acum alocaţi studiilor de cercetare formală.
înainte tot mai mult inte- Chiar dacă au existat numeroase discuţii cu
grate în emisiunile politice. privire la efortul de întreţinere a unei pre-
Întrucât fiecare canal de
ştiri luptă din greu să zenţe active în social
păstreze viu interesul tele- media, acesta fiind unul
spectatorilor săi, reţelele de dintre motivele pentru
televiziune precum CNN şi care unele branduri au
Fox depun mari eforturi refuzat să intre în joc,
pentru a găsi metode de ţinând cont de cei peste
implicare a audienţei, deşi un miliard de oameni
unii ar putea comenta că implicaţi în social media
această integrare social me- devine oarecum irespon-
dia se impune în detrimen- sabilă lipsa prezenţei
tul jurnalismului profesio- brandurilor de la masa
nal şi al analizelor complexe de joc. 2012 va fi un an
şi serioase. crucial pentru companii
şi social media, întrucât
2012 va fi primul an în va trebui să se treacă de
care turneul Super Bowl va la etapa simplei publici-
fi transmis prin streaming tăţi, la o etapă în care să
live, putând fi vizionat se înţeleagă adevărata
oriunde în lume. Întrucât valoare pe care social
media o aduce compa-
niilor şi clienţilor aces-
tora, prin construirea
unor relaţii emoţionale
puternice faţă de
branduri.
Pagina 64 ComuniC@Ții mobile, ianuarie 2012