Page 55 - Revista 114
P. 55

eBanking | băncile devin anexe ale net-ului

partener, Servicii de Consultanţă
pentru Management şi liderul echipei
de Servicii pentru Sectorul Financiar
la PwC România. Acesta subliniază că
lipsa investiţiilor în acest domeniu
este cu atât mai surprinzătoare, cu cât
băncile fac eforturi să-şi crească veni-
turile într-o perioadă în care cadrul
de reglementare devine tot mai com-
plex, iar mediul economic rămâne di-
ficil. Produsele digitale reprezintă o
oportunitate pentru bănci de a-şi
creşte veniturile şi de a-şi servi clienţii
potrivit aşteptărilor acestora, pretinde
Iancu.

Studiul arată că, din ce în ce mai                                                                                                      53
mulţi consumatori, folosesc internetul
și terminalele mobile pentru a accesa        şi integrează nevoile lor bancare cu      Participanţii la studiul PwC provin
produsele financiare. 69% dintre cei         obiceiurile lor în mediul digital.        din 9 ţări, după cum urmează:
intervievaţi au spus că folosesc în          Dacă băncile nu evoluează şi nu se        Canada, China, Franţa, Hong Kong,
mod constant internetul pentru a             adaptează cerinţelor pieţei, acestea      India, Mexic, Polonia, Emiratele
achiziţiona produse financiare. Deşi         riscă să fie depăşite de noii jucători    Arabe Unite şi Marea Britanie.
un număr mai redus de respondenţi            intraţi pe piaţă, care au plasat deja
(33%) folosesc în mod curent servi-          serviciile digitale în fruntea ofertei    Banca Transilvania:
ciile de telefonie mobilă pentru a           lor de servicii”, atenţionează Iancu.     Numărul utilizatorilor
cumpăra produse financiare, se aş-                                                     de Mobile Banking
teaptă ca mobile banking-ul să urme-         În ciuda faptului că noile tehnologii     va crește cu 50%
ze aceeaşi curbă de utilizare ca şi in-      digitale fac posibilă intrarea în zona
ternet banking-ul, iar pieţe precum          bancară a unui număr de noi jucători,     Banca Transilvania a lansat, pe 10 iulie, o op-
China, India şi Emiratele Arabe Unite        este puţin probabil ca aceştia să poată   țiune prin care clienții utilizatori de smart-
sunt deschizătoare de drum în această        acapara în totalitate relaţiile dintre    phone-uri se pot abona la serviciul de
privinţă.                                    clienţi şi băncile lor. Sondajul relevă   Mobile Banking al băncii, direct din aplicația
„Pentru a-şi creşte veniturile şi pentru     că majoritatea respondenţilor (61%)       de Internet Banking BT24. Opțiunea este
a combate inerţia consumatorilor,            au în continuare încredere în băncile     activată în maxim două zile lucrătoare din
băncile trebuie să-şi îndrepte atenţia       lor faţă de alţi competitori în gestio-   momentul alegerii acestei facilități de către
către atragerea noii generaţii de con-       narea contului lor curent. Totuşi,        clienții persoane fizice sau juridice, iar timp
sumatori - care va fi formată în mare        raportul sugerează că noii jucători       de 3 luni abonamentul pentru serviciul de
parte de Generaţia Y si de cei care          intraţi pe piaţă, aşa cum sunt furnizo-   Mobile Banking este gratuit.
încă nu au apelat la serviciile bancare.     rii de plăţi prin intermediul telefonu-   Banca Transilvania estimează că numărul cli-
Pentru aceşti consumatori, oferta de         lui mobil, vor continua să acţioneze      enților care folosesc Mobile Banking BT24
servicii digitale a unei bănci va fi mai     ca un catalizator al schimbărilor în      va crește cu peste 50%, în contextul în care
importantă în luarea deciziei de cum-        retailul bancar. Băncile trebuie, de      serviciul este disponibil în portofoliul său
părare decât amplasarea sucursalelor         asemenea, să construiască parteneriate    din 2011, fiind folosit de peste 15.000 de
sau chiar forţa de atracţie a brandului.     cu furnizori de tehnologie, de telefo-    utilizatori. Recent, în cadrul serviciului său
În momentul actual, cei din Gene-            nie mobilă şi alţi furnizori de servicii  de Mobile Banking, banca a lansat și
raţia Y îşi aleg principalul furnizor de     non-bancare în vederea oferirii unei      facilitatea de plată a facturilor de utilități,
servicii bancare şi reprezintă o miză        experienţe de servicii digitale consu-    prin scanarea codului de bare direct de pe
importantă pentru bănci pentru a-şi          matorilor pe măsura aşteptărilor aces-    telefonul de tip smartphone.
asigura veniturile viitoare. Băncile         tora, potrivit sursei citate.
trebuie să-şi dezvolte produsele digita-
le pentru a-şi asigura aceşti clienţi
care aşteaptă o ofertă de servicii on-
line bogată ce include atât telefonia
mobilă, cât şi canalele de social media

                                                                                       iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60