Page 55 - Revista 114
P. 55
eBanking | băncile devin anexe ale net-ului
partener, Servicii de Consultanţă
pentru Management şi liderul echipei
de Servicii pentru Sectorul Financiar
la PwC România. Acesta subliniază că
lipsa investiţiilor în acest domeniu
este cu atât mai surprinzătoare, cu cât
băncile fac eforturi să-şi crească veni-
turile într-o perioadă în care cadrul
de reglementare devine tot mai com-
plex, iar mediul economic rămâne di-
ficil. Produsele digitale reprezintă o
oportunitate pentru bănci de a-şi
creşte veniturile şi de a-şi servi clienţii
potrivit aşteptărilor acestora, pretinde
Iancu.
Studiul arată că, din ce în ce mai 53
mulţi consumatori, folosesc internetul
și terminalele mobile pentru a accesa şi integrează nevoile lor bancare cu Participanţii la studiul PwC provin
produsele financiare. 69% dintre cei obiceiurile lor în mediul digital. din 9 ţări, după cum urmează:
intervievaţi au spus că folosesc în Dacă băncile nu evoluează şi nu se Canada, China, Franţa, Hong Kong,
mod constant internetul pentru a adaptează cerinţelor pieţei, acestea India, Mexic, Polonia, Emiratele
achiziţiona produse financiare. Deşi riscă să fie depăşite de noii jucători Arabe Unite şi Marea Britanie.
un număr mai redus de respondenţi intraţi pe piaţă, care au plasat deja
(33%) folosesc în mod curent servi- serviciile digitale în fruntea ofertei Banca Transilvania:
ciile de telefonie mobilă pentru a lor de servicii”, atenţionează Iancu. Numărul utilizatorilor
cumpăra produse financiare, se aş- de Mobile Banking
teaptă ca mobile banking-ul să urme- În ciuda faptului că noile tehnologii va crește cu 50%
ze aceeaşi curbă de utilizare ca şi in- digitale fac posibilă intrarea în zona
ternet banking-ul, iar pieţe precum bancară a unui număr de noi jucători, Banca Transilvania a lansat, pe 10 iulie, o op-
China, India şi Emiratele Arabe Unite este puţin probabil ca aceştia să poată țiune prin care clienții utilizatori de smart-
sunt deschizătoare de drum în această acapara în totalitate relaţiile dintre phone-uri se pot abona la serviciul de
privinţă. clienţi şi băncile lor. Sondajul relevă Mobile Banking al băncii, direct din aplicația
„Pentru a-şi creşte veniturile şi pentru că majoritatea respondenţilor (61%) de Internet Banking BT24. Opțiunea este
a combate inerţia consumatorilor, au în continuare încredere în băncile activată în maxim două zile lucrătoare din
băncile trebuie să-şi îndrepte atenţia lor faţă de alţi competitori în gestio- momentul alegerii acestei facilități de către
către atragerea noii generaţii de con- narea contului lor curent. Totuşi, clienții persoane fizice sau juridice, iar timp
sumatori - care va fi formată în mare raportul sugerează că noii jucători de 3 luni abonamentul pentru serviciul de
parte de Generaţia Y si de cei care intraţi pe piaţă, aşa cum sunt furnizo- Mobile Banking este gratuit.
încă nu au apelat la serviciile bancare. rii de plăţi prin intermediul telefonu- Banca Transilvania estimează că numărul cli-
Pentru aceşti consumatori, oferta de lui mobil, vor continua să acţioneze enților care folosesc Mobile Banking BT24
servicii digitale a unei bănci va fi mai ca un catalizator al schimbărilor în va crește cu peste 50%, în contextul în care
importantă în luarea deciziei de cum- retailul bancar. Băncile trebuie, de serviciul este disponibil în portofoliul său
părare decât amplasarea sucursalelor asemenea, să construiască parteneriate din 2011, fiind folosit de peste 15.000 de
sau chiar forţa de atracţie a brandului. cu furnizori de tehnologie, de telefo- utilizatori. Recent, în cadrul serviciului său
În momentul actual, cei din Gene- nie mobilă şi alţi furnizori de servicii de Mobile Banking, banca a lansat și
raţia Y îşi aleg principalul furnizor de non-bancare în vederea oferirii unei facilitatea de plată a facturilor de utilități,
servicii bancare şi reprezintă o miză experienţe de servicii digitale consu- prin scanarea codului de bare direct de pe
importantă pentru bănci pentru a-şi matorilor pe măsura aşteptărilor aces- telefonul de tip smartphone.
asigura veniturile viitoare. Băncile tora, potrivit sursei citate.
trebuie să-şi dezvolte produsele digita-
le pentru a-şi asigura aceşti clienţi
care aşteaptă o ofertă de servicii on-
line bogată ce include atât telefonia
mobilă, cât şi canalele de social media
iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile