Page 33 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 33
inovaţie | tehnologii
Ce impact are IoT asupra sistemelor ERP? 55% dintre călători: 31
nemulțumiți de conectivitatea
Adoptarea IoT (Internet of Things) la scară largă în companiile din România va duce
la o dublare, la fiecare 12 luni, a volumului de date rulat în sistemele informatice ale în mijloacele de transport
acestora, estimează oficialii Wizrom Software.
„IoT aduce o nouă provocare pentru producătorii de ERP şi anume testarea cu adevărat a capa- Timpul pierdut în orice mijloace de transport
cităţii de scalabilitate a soluţiilor lor, pentru că volumele de date vor creşte exponenţial de la an este perceput ca fiind plictisitor și neproductiv
la an. IoT va impune noi standarde producătorilor de soluţii ERP, precum necesitatea de a avea și mai mult decât atât, 47% dintre toate persoa-
motoare puternice de analiză de business. Dintr-o dată, sistemul ERP va fi inundat cu de două nele participante la un studiu global al Ericsson
ori mai multe date şi dacă soluţia nu a fost adaptată la o asemenea încărcare, nu va mai func- ConsumerLab consideră că pierd peste 9 ore pe
ționa cum trebuie. Dar, în acelaşi timp, IoT aduce beneficii uriaşe companiilor care vor adopta săptămână în mijloace de transport.
acest concept şi aici mă refer la câştiguri clare din creşterea eficienţei operaţionale şi scăderea
costurilor de operare“, susţine Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software. La nivel global, 55% dintre călători sunt nemulțu-
În prezent, 90% din intrările de date într-o soluţie ERP sunt procesate de operatori şi pro- miți de acoperirea serviciilor de telecomunicații în
vin de la un număr foarte mic de terminale - computere, cititoare de coduri de bare, echi- mers, iar 66% sunt nesatisfăcuți de acoperirea servi-
pamente GPS. În cazul adoptării IoT de către o companie din domeniile producţie, trans- ciilor de streaming video. Studiul relevă și faptul că
porturi sau logistică, volumul de date generat de senzori (things) va ajunge pe termen me- persoanele care își utilizează smartphone-ul aproape
diu să reprezinte cel puţin jumătate din total, punând probleme serioase atât pe partea de oriunde au sentimentul că sunt în pas cu tehnologia,
infrastructură de conectare şi cea de stocare date, cât mai ales pe partea de consolidare şi spre deosebire de industria de transport, despre care
analiză a datelor. IoT combinat cu ERP va permite companiilor să monitorizeze şi previzio- cred că nu a reușit încă să se adapteze. În același
neze consumuri de energie şi materie primă, vârfurile de performanţă ale angajaţilor sau timp, 82% și 79% dintre persoanele care folosesc des
vârfurile de consum în companie. orice mijloace de transport în Londra, respectiv New
York, utilizează aplicații mobile dedicate pentru a-și
M2M aduc venituri triple în 10 ani planifica mai eficient călătoriile.
„Săptămânal, la nivel global, consumatorii petrec
Veniturile totale din serviciile M2M (Machine-to-Machine) vor crește de la 500 miliarde do- cu 20% mai mult timp în mijloace de transport
lari (respectiv 446 miliarde euro) în 2014, la 1,6 miliarde dolari (1,4 miliarde euro) în 2024. decât desfășurând activități de relaxare sau socia-
Această rată anuală de creștere de 12% va fi generată, în principal, de dispozitive, reiese lizare. Astfel, ei percep conectivitatea ca fiind o ne-
dintr-o analiză Machina Research. Numărul total de conexiuni M2M va crește de la 5 mili- cesitate atunci când se află în orice mijloace de
arde la 27 de miliarde în aceeași perioadă, iar conexiunile mobile de la 256 de milioane la transport, dar această nevoie nu e satisfăcută de că-
2,2 miliarde, până în 2024. Majoritatea acestora din urmă vor fi conexiuni LTE și din secto- tre furnizorii de servicii de transport. Informațiile
rul auto conectat. China va genera 21% din conexiunile M2M globale, mai mult decât SUA, neactualizate și disparate, sistemele vechi de taxare
care va contribui cu 20%. Cu toate acestea, SUA va avea supremația la conexiuni mobile a biletelor, cât și ineficiența gestionării problemelor
(20% față de 15%) și la venituri (23% față de 19%). Europa va genera 30% din conexiunile legate de aglomerația din orașe, constituie factori
M2M și 27% din venituri până în 2024, în special datorită conexiunilor„obligatorii“, cum ar care contribuie la disconfortul călătorilor”, susţine
fi serviciile de smart metering și eCall. În cadrul Europei, Germania va fi cea mai mare piață. Radhika Jade, Senior Researcher, Ericsson.
iunie-iulie 2015, CoMunIC@ȚII Mobile