Page 59 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 59
Veniturile globale din mobile media | OTT
TV & video pentru OTT:
51,1 miliarde USD în 2020 57
Veniturile operatorilor OTT (Over-the- iunie-iulie 2015, COMuniC@Ții Mobile
Top) din servicii video și TV ating 51,1
miliarde USD în 2020, de la 4,2 mili-
arde înregistrate în 2010 și de la cele
26 miliarde estimate pentru anul 2015,
reiese din studiul Digital TV Research.
O mare parte din această creștere este
atribuită rețelei Netflix, ce și-a stabilit
ca obiectiv strategic extinderea operați-
unilor în 200 de țări.
SUA va continua să conducă acest segment de piață, veniturile din TV și video aducându-
le operatorilor OTT de aici 19,1 miliarde de dolari, în 2020, de la 16,6 miliarde de dolari
în anul 2010. Creșteri semnificative se vor înregistra și în China, respectiv 2,8 miliarde de
dolari în 2020, de la 40 de milioane în 2010, ceea ce va urca China pe locul al patrulea în
clasamentul mondial. Până în anul 2020, veniturile OTT vor depăși 1 miliard de dolari în
11 țări. SVOD (Subscription Video On Demand) va deveni cea mai mare sursă de venituri
în 2020, depășind publicitatea OTT, cu 14 miliarde de dolari între 2014 - 2020, față de
cele 12 miliarde ale publicității pe site-urile OTT. Numărul abonamentelor la serviciile vi-
deo la cerere va ajunge la 249 milioane până în 2020, de la 20 de milioane în 2010 și de
la cele 117 milioane estimate, până la sfârșitul lui 2015. SUA va contribui cu 70 de mili-
oane de gospodării cu abonamente SVOD la totalul din anul 2020. Veniturile din servici-
ile de video la cerere vor crește la 21,6 miliarde de dolari în 2020, de la 1 miliard în 2010
și de la 7,6 miliarde în 2014. SUA a generat venituri de 753 milioane de dolari din servi-
cii video la cerere în 2010. Veniturile sale vor urca cu 765%, până la 6,5 miliarde USD în
2020. Pentru Netflix, estimările Digital TV Research vorbesc de un număr global de 26,36
milioane de abonați cu taxă la sfârșitul anului 2015, în timp ce abonații SVOD la nivelul
SUA vor ajunge la un număr de 43,54 milioane, până la sfârșitul anului în curs.
Rebranding la Microsoft, a la Apple:
Xbox Music devine Groove, iar Xbox Video - Movies & TV
Microsoft a anunțat rebrandingul serviciului Xbox Music, care se va numi Groove, dar și al
Xbox Video, care devine Music & TV, ca parte a strategiei de lansare a Windows 10.
Noile denumiri se vor vedea pentru prima dată pe PC-urile cu Windows 10 și ulterior pe
restul dispozitivelor. Groove va avea meniuri ușor de utilizat și comenzi de navigare pen-
tru mouse/ tastatură, cât și cu gesturi de atingere pe dispozitivele touchscreen.
Integrarea built-in OneDrive înseamnă că utilizatorii își pot încărca fișierele MP3 pe One-
Drive, chiar și melodii cumpărate de pe iTunes, și că le pot accesa gratuit cu aplicația
Groove pe dispozitivele Windows, Xbox, pe web și pe telefoanele cu Android.
Abonamentul Groove Music Pass costă 9,99 dolari pe lună sau 99 USD pe an pentru acces
complet la streaming și descărcare de muzică din Windows Store. Abonații actuali la Xbox
Music vor primi transfer automat la Groove.
Aplicația Movies & TV din Windows 10 le permite utilizatorilor să își ruleze clipurile video
personale, dar și filmele și emisiunile TV preferate. Aplicația a fost îmbunătățită astfel încât
să suporte și fișierele tip .mkv. Movies & TV se integrează direct cu Windows Store, oferind
spre închiriere sau cumpărare filme și emisiuni TV, care se înnoiește săptămânal cu noi
producții, emisiunile TV fiind disponibile încă o zi după emisie.