Page 66 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 66
contraeditorial Roxana ONEA
Datele mobile cresc global cu
Prvceiâilnindterdneuățciaoloomcrcâaudșpntoaiirgccnaaiitțcaciiiotetdmăemodtbareiialpefmiictaarțrveăeib,dudfeieuoer.dsnaăitzeo- 59% în 2015
pentru a descărca o aplicație sau pentru a face streaming la un
conținut video printr-o aplicație video, 54% dintre germani au
fost de acord, față de doar 36% dintre respondenții americani.
Acest lucru se datorează faptului că peste 43% dintre utilizatorii
din SUA consideră că nu sunt constrânși de planurile lor de
date, în timp ce doar 20% din utilizatorii germani simt o astfel
de libertate. 38% dintre respondenții nemți au declarat că pri-
mesc doar 500MBs în planul lor de date lunar.
În medie, germanii fac streaming de 10,6 minute într-o sesiune
video mobilă, comparativ cu 17,4 minute în cazul americanilor.
„Întrucât gradul de utilizare a conținutului video crește, până în
2018, de la 50% la 60% din totalul datelor utilizate, ar trebui să
ne așteptăm ca furnizorii de servicii de comunicații să ofere cea mai
64 bună experiență consumatorilor. Acest lucru presupune folosirea teh-
nologiilor de optimizare video și caching de conținut adecvate con-
sumatorilor“, explică analista Gartner.
Studiul relevă că familiile cu copii au cel mai ridicat nivel de
utilizare a conținutului video mobil. Utilizatorii cu copii au fost
cel mai puțin preocupați de utilizarea datelor mobile pentru
Traficul de date mobile va ajunge, la nivel mondial, la streaming video - surprinzător fără aproape nici o corelație cu
52 de milioane de terabytes (TB) în 2015, în creștere veniturile familiei. Acest lucru este încurajator pentru furnizorii
cu 59% față de 2014, estimează specialiștii Gartner. de servicii de comunicații, întrucât le permite să contureze pla-
Această creștere rapidă va continua până la nivelul lui 2018, nuri de ransfer date între dispozitivele disponibile.
când se preconizează că volumul datelor mobile va ajunge la Însă, streaming-ul video prin rețelele celulare nu se adresează
173 milioane de TB. doar copiilor și adulților tineri. De fapt, realitatea este exact la
În acest context, analiștii Gartner recomandă furnizorilor de servi- polul opus - în SUA, 47% dintre respondenții cu vârste între
cii de comunicații să-și reevalueze capacitățile de date pentru a re- 45-54 ani au declarat că fac streaming video, per sesiune, timp
uși să răspundă nevoilor consumatorilor și să câștige cotă de piață. de 15 minute sau chiar mai mult prin aplicațiile mobile video,
„Traficul de date mobile este în creștere în întreaga lume și estimăm în timp ce doar 40% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de
o triplare până în anul 2018“, a declarat Jessica Ekholm, director ani urmăresc conținut video mobil mai mult de 15 minute.
de cercetare la Gartner. „Noile conexiuni rapide de date mobile YouTube este tot mai accesat pentru vizionare de conținut video
(3G și 4G) vor avea o creștere mai lentă, de la 3,8 miliarde în mobil pe perioade mai lungi de timp, mai degrabă decât pentru
2015 la 5,1 miliarde în 2018, pe măsură ce utilizatorii fac saltul scurte fragmente video, mai comentează analista amintită.
de la conexiunile 2G și consumă mai multe date mobile.“ Diferența dintre procentul de utilizatori de smartphone-uri din
SUA care accesează YouTube pentru „mai puțin de 5 minute“ și
În al treilea trimestru din 2014, Gartner a efectuat un sondaj cei care îl accesează pentru „30 de minute sau mai mult“ este
prin care a solicitat unui număr de 1.000 de utilizatori de foarte mică. Germanii au fost mai puțin înclinați spre a urmări
smartphone-uri din SUA și Germania să răspundă la câteva conținut video prin streaming pentru o perioadă mai lungă de
întrebări despre obiceiurile lor de utilizare a aplicațiilor mobile. timp față de cei din SUA.
„Germania și SUA sunt două piețe mature distincte, pe baza cărora „Cheia creșterii veniturilor pe termen lung pentru furnizorii de ser-
putem face comparații relevante despre strategiile furnizorilor de vicii de comunicații ține de cât de eficient își pot comercializa și
servicii de comunicații și despre impactul acestora asupra compor- vinde valoarea pe care o oferă capacitățile mai mari și mai scumpe
tamentului consumatorilor la o scară mai largă“, susține Ekholm. de date sau planurile de date nelimitate. Este clar că, odată ce cli-
Studiul a arătat că utilizatorii germani sunt mai restrictivi cu enții optează pentru un plan de date mai mare, obiceiurile lor de
planurile lor de date, și, prin urmare mai puțin deschiși la vizio- utilizare se schimbă semnificativ, având ca rezultat venituri mai
narea de conținut video sau la consumul de mari cantități de mari, pe termen lung, pentru furnizorii de servicii de comunicații.
date prin rețelele celulare, în comparație cu utilizatorii ameri- Iată, astfel, dovada nevoii clienților de a consuma și mai multe
cani. Acest lucru înseamnă venituri mai mici per utilizator pen- date, dar și a oportunității pe care o au acei furnizori de servicii de
tru furnizorii de servicii de comunicații din Germania. comunicații care sunt capabili să creeze pachetele adecvate de date“,
Întrebați fiind dacă ar aștepta până când ajung la o zonă Wi-Fi concluzionează specialistul companiei Gartner.
iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile