Page 58 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 58

mobile money | plăți mobile

    Aplicaţia mobile banking a BCR se accesează
     fără parole, prin recunoaşterea amprentei

    BCR lansează, în premieră pe                                                            ATM şi 7% retrageri de numerar la

    piaţa noastră, funcţionalitatea                                                         casierie. Utilizatorii de terminale mo-

    de autentificare la soluţiile de                                                        bile cu iOS efectuează plăţi de pe ter-

    internet şi mobile banking                                                              minalul mobil cu o valoare medie de

    BCR prin aplicţia eToken folo-                                                          3.100 lei, faţă de 1.800 lei în cazul

    sind opţiunea Touch ID, exclu-                                                          utilizatorilor de Android, deşi aceştia

    siv pentru terminalele Apple.                                                           din urmă reprezintă 70% din totalul

                                                                                            utilizatorilor de m-banking ai BCR.

    Astfel, clienţii BCR cu smartphone                                                      Un utilizator iOS efectuează, în me-

    iPhone 5S (sau versiuni mai noi) vor                                                    die, o tranzacţie, iar utilizatorii An-

    putea accesa, gratuit, aplicaţia de mo-                                                 droid realizează 0,7 tranzacţii, ca pon-

    bile banking (www.bcr.ro/mobileban-                                                     dere în total.

    king) în doar câteva secunde, folosind

    tehnologia de recunoaştere a ampren-                                                    De la începutul anului 2015, BCR a

    tei. Asta înseamnă că nu mai sunt ne-                                                   dezvoltat serviciile şi produsele din

56  voiţi să-şi amintească parolele şi-şi pot                                               zona digital.
    accesa conturile de pe mobil. Serviciile                                                “Am integrat Touch 24 Banking cu

    BCR 24 Banking au peste 700.000                                                         eToken (aplicaţia de smartphone care

    de clienţi, iar în ultimul an, numărul                                                  înlocuieşte token-ul clasic), astfel încât

    celor ce utilizează serviciul de mobile                                                 clienţii noştri să se poată conecta rapid

    banking s-a dublat, generând peste                                                      la contul lor 24 Banking direct cu

    60.000 de descărcări ale aplicaţiei de                                                  eToken-ul, fără să mai închidă sau des-

    mobile banking doar în primul se-                                                       chidă alte aplicaţii. Clienţii BCR au

    mestru din 2015.                                                                        acum oferte personalizate de creditare în

    De asemenea, numărul facturilor plă-                                                    contul lor de internet banking pentru

    tite de clienţii BCR prin mobile ban-                                                   care pot opta direct online. În foarte

    king a crescut cu aprox 200% faţă de 2014. 135.000 de clienţi utilizează un serviciu    scurt timp, aceleaşi oferte vor fi disponibile şi

    Plăţile de facturi au crescut cu 16% în acest disponibil pentru internet şi mobile bank- în aplicaţia de mobile banking.” , susţine

    an pe total canale electronice, cu o dublare ing şi analizează tranzacţiile efectuate.  Cristian Mustaţă, şeful departamentului

    a plăţilor pe mobile, în urma introducerii Dintre aceştia, 29% plătesc facturi şi utili- de Strategie Digitală la BCR.

    în aplicaţie a facilităţii de scanare a codului tăţi, 17% fac transferuri bancare, 16% eco- În prezent, în unităţile BCR lucrează peste

    de bară de pe factură.                      nomisesc 18% sunt retrageri de numerar la 150 de “experţi Digitali”.

    România - lider regional în inovaţie prin MasterPass și MoneySend

                   În baza parteneriatului anunţat la sfârşitul lunii          disponibil în portofelul digital LibraPay în trimestrul I al 2016. O altă
                   septembrie de MasterCard şi Libra Internet Bank,            funcţionalitate pe care Libra Internet Bank o va include în portofelul
                   serviciul MasterPass va fi integrat în cadrul Wallet        său digital este cea de transfer de bani person-to-person (P2P).
                   LibraPay, un portofel electronic disponibil atât pentru     Odată cu încorporarea serviciului MasterCard MoneySend, puteţi
                   platformele mobile, cât și pentru varianta web.             realiza transferuri de bani către orice card MasterCard sau Maestro
                   Cu acest wallet puteţi efectua plăți electronice în rețea-  emis în România, direct din aplicația mobilă Wallet LibraPay. Puteţi
                   ua globală de acceptare MasterPass, care cuprinde           face transferurile de bani P2P domestice, oriunde și oricând, banii
                   peste un sfert de milion de comercianți din întreaga        fiind primiți direct în contul de card al destinatarului, în max. 30 min.
    lume. Wallet LibraPay este un portofel“virtual”compatibil cu An-           Serviciul MoneySend va fi disponibil în portofelul digital LibraPay
    droid și iOS, ce permite acces neîntrerupt la istoricul tranzacțiilor      Wallet până la finalul anului 2015.
    efectuate, unificând plata facturilor și a cumpărăturilor în aceeași       Potrivit lui Gabriel Ghiță, Head of New Business CEE, MasterCard
    aplicație. Prin selectarea opțiunii “Cumpără cu MasterPass” ca me-         Europe: ”România se află printre primele țări din Europa Centrală și de
    todă de efectuare a checkout-ului, nu mai trebuie să introduceţi           Est care au lansat serviciile MasterPass şi MoneySend, confirmând pozi-
    informațiile de card și adresă pentru fiecare cumpărătură realizată        ția de lider regional în inovație.” MasterPass este prezent în 24 de țări
    online sau pe mobil, acestea fiind transmise securizat de Wallet           la nivel internațional, iar în ultimele șase luni, tranzacțiile prin Mas-
    LibraPay prin intermediul MasterPass. Serviciul MasterPass va fi           terPass în Europa au înregistrat o creștere medie lunară de 40%.

    august-septembrie 2015, CoMuniC@Ții Mobile
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63