Page 8 - Revista 107
P. 8

PostMWC



                                                Eveniment transmis video live pe www.comunic.ro

                 Industria telecom în faţa




           unui nou model de business






           R Reevviissttaa  CCOOMMUUNNIICC@@ŢŢIIII  MMoobbiillee  aa  oorrggaanniizzaatt,,  ppee  1155  mmaarrttiiee,,  îînn  ccoollaabboorraarree  ccuu  AANNCCOOMM,,  eevveenniimmeennttuull
             P Poosstt  MMoobbiillee  WWoorrlldd  CCoonnggrreessss  22001111,,  ddeessffăăşşuurraatt  llaa  BBiibblliiootteeccaa  CCeennttrraallăă  UUnniivveerrssiittaarrăă  ddiinn  BBuuccuurreeşşttii..
            Î Înn  ffaaţţaa  uunneeii  aauuddiieennţţee  sseelleeccttee,,  oo  ppaarrttee  ddiinn  ddeecciiddeennţţiiii  iinndduussttrriieeii  aauu  aannaalliizzaatt  tteennddiinnţţeellee  aannuulluuii  22001111..
              ematica conferinţei, moderată de
              Cătălin Marinescu - preşedintele
          TANCOM şi Ion Vaciu - directorul
          fondator al revistei “COMUNIC@ŢII
          Mobile” , s-a axat pe necesitatea schim-
          bării modelului de business al operatorilor
          mobili sub presiunea furnizorilor de
          conţinut, unul dintre principalele subiecte
          dezbătute şi la MMoobbiillee  WWoorrlldd  CCoonnggrreessss
          2 2001111. Cei mai importanţi actori din
          piaţa telecom au dezbătut tendinţele
          globale ale indus tri ei, cu impli   ca ţiile
          asupra pieţelor locale.
          Vă prezentăm, în continuare, viziunile
          acestora, pe care le puteţi viziona şi în
          v viiddeeooppooddccaasstt-urile realizate de noi, pos tate
          pe site-ul www.comunic.ro.
                                                                 Din perspectiva lui Cătălin Marinescu, la această conferinţă se trasează
          Cătălin MARINESCU – Preşedinte ANCOM                   principalele tendinţe telecom pentru anii următori şi se discută schim -
                                                                 bările preconizate a avea loc.
          Congresul MWC Barcelona                                “Dacă anul trecut, de exemplu, cele mai importante discursuri au fost ale
                                                                 producătorilor de echipamente, care au venit cu inovaţii, anul acesta s-a
          dictează tendinţele în telecom                         discutat foarte mult despre modelul economic şi despre convergenţă.
                                                                 Unul dintre subiectele importante a fost convergenţa între comunicaţii şi
          În paralel cu expoziţia şi cu evenimentele organizate, în special, de pro -  media. Unde se termină comunicaţiile, unde începe media? Vedem şi în
          du  cători, la MWC Barcelona a avut loc şi o conferinţă ministerială, la  România că tot mai mulţi operatori îşi fac divizii media, precum Romte -
          care actualul preşedinte ANCOM a participat în ultimii doi ani, alături  lecom, care are divizia Dolce, şi RCS&RDS. Practic, s-a tot discutat
          de cele mai importante personalităţi din domeniul comunicaţiilor, res -  despre unde încep comunicaţiile, unde începe media, unde se termină
          pec tiv toată conducerea ITU, Comisarul European pentru Agenda  comunicaţiile şi ce reglementăm?”, explică Marinescu. Apar din ce în ce
          Digitală, Neelie Kroes, circa 30 de miniştri ai comunicaţiilor sau echi -  mai multe subiecte care implică mai multe sectoare de activitate, iar pen -
          valenţi din multe ţări ale lumii, 60-70 de preşedinţi ai autorităţilor de  tru autorităţile de reglementare din toată lumea se ridică astfel probleme
          reglementare şi directorii principalilor producători.   foarte importante şi delicate. “Cum vor fi definite pieţele în viitor? În
                                                                 prezent există un număr de 18 pieţe definite, pe care noi facem analiză
                                                                 de piaţă, identificăm operatorul cu putere semnificativă, dacă există pe
                                                                 acea piaţă, încercăm să echilibrăm competiţia, acordând nişte remedii
                                                                 pentru cei care nu au putere semnificativă”, completează Marinescu.
                                                                 Cum vor fi definite pieţele convergente în viitor şi cum vor fi făcute
                                                                 analizele de piaţă? Care mai este relaţia cu legile concurenţei? - au fost
                                                                 alte două întrebări ridicate la conferinţa de la MWC, transformată într-o
                                                                 platformă de discuţie cosectorială. Industria aşteaptă să apară noi tipuri
                                                                 de operatori cu putere semnificativă pe piaţă, operatori care să aibă mai
                                                                 multe divizii, nu numai din domeniul comunicaţiilor.
                                                                 Astfel, nu este vorba doar de convergenţa dintre comunicaţii şi media, ci
                                                                 şi dintre co mu nicaţii şi industria de electricitate, de exemplu. Şi structura
                                                                 industriei de energie se schimbă, se introduc reţele inteligente, iar conto -
                                                                 rizarea inteli gentă va fi o marcă a viitorului. Aşadar, optimizarea tilizării
                                                                 reţelelor de energie este importantă, iar industria de telecom va fi impli -
                                                                 ca tă în acest proces, a mai explicat preşedintele ANCOM. Acesta a mai
                                                                 atras atenţia asupra faptului că furnizorii de conţinut, precum Google,

          Pagina 6   CoMUNIC@ȚII Mobile, aprilie-mai 2011
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13