Page 12 - Revista 107
P. 12

eveniment


                               A Alliiccaannttee  --  SSppaanniiaa
                                                Video la www.comunic.ro

               IFA 2011– Europa, locul 1global




                  pe piaţa de consumer electronics




                                    Ion VACIU  acestea au scăzut cu 5%, la 532 mld. euro, în
                                              2010 au crescut cu 19%, la 632 mld. euro, iar
          Staţiunea turistică de lux Terra Mitica, de lângă  pentru 2011 se estimează o creştere de 6% la
          Alicante, în Spania, a găzduit, pe 16 aprilie,  668 mld. euro, conform statisticilor GfK.
          con ferinţa de presă dedicată Târgului IFA, ce se  Anul 2011 poate fi caracterizat ca fiind unul
          va desfăşura la Berlin, în perioada 2-7 septem -  dedicat smart phone-urilor, cu 16% din venitu -
          brie 2011. Revista COMUNIC@ŢII Mobile a  ri le globale pe segmentul retail. Tabletele PC,
          participat la această adevărată desfăşurare de  lansate pe piaţă începând de anul trecut, au
          forţe mediatice, cu peste 400 de jurnalişti din  ajuns deja la o cotă de 3% din totalul pieţei de
                                              dispozitive tehnolo gi ce. De asemenea, în 2011
                                              vom asista la o “invazie” de noi modele de ta -
                                              blete PC, susţine oficialul GfK prezent la con -
                                              fe  rinţa de presă IFA 2011.
                                              Telefoanele mobile vor deţine 12% din piaţă în
                                              2011, televizoarele LCD 15%, PC-urile mobile
                                              16%, iar PC-urile desktop 7%.
                                              Cât priveşte segmentul televizoarelor, chiar
                                              dacă în 2011 se va cunoaşte o scădere uşoară
                                              de la 252 milioane de unităţi vândute la nivel  milioane comercializate în 2011, pentru ca la
                                              mondial în 2010, la 250 milioane unităţi în  nivel global statisticile să vorbească despre 1,8
                                              2011, totuşi analiştii GfK anticipează o creştere  milioane în 2010 şi de 12 milioane de flat TV-
                                              la 262 milioane de display-uri TV în întreaga  uri vândute în 2011.
                                              lume. Vânzările de LCD-uri sunt în creştere în  Alt aspect major care va marca anul 2011 este
                                              toate regiunile, în Europa evoluţia lor arătând  şi extin de rea conceptului de Internet TV, dar şi
                                              astfel: în 2009 s-au vândut 54,7 milioane de  preo cu parea pentru reducerea consumului de
                                              unităţi, în 2010 - 62,6 milioane unităţi, în  ener gie, una dintre provocările Comisiei Euro -
                                              2011 - 69,4 milioane unităţi pentru ca în 2012  pene fiind ecologizarea echipamentelor.
                                              să se ajungă la 75,1 milioane de LCD-uri  Piaţa globală a electrocasnicelor şi-a revenit în
                                              vândute global.                      2010, în creştere cu 8%, la 160 miliarde USD,
                                              De asemenea, se estimează că în 2011 se vor  faţă de anul 2009, când s-a înregistrat o scădere
                                              înregistra creşteri importante şi pe segmentul  cu 6%, la 156 miliarde USD. Astfel, în 2010
          întreaga lume prezenţi la conferinţa-preambul a  3D, în Europa (Est şi Vest) ajungându-se de la  s-a depăşit chiar nivelul din 2008, când s-au
          celui mai mare târg dedicat pieţei de electronice  900.000 de flat TV-uri vândute în 2010, la 4,5  înregistrat vânzări de 153 miliarde USD.
          şi electrocasnice, după cum susţin organizatorii.
          Conferinţa a abundat în informaţii şi statistici
          despre segmentul consumer electronics, cu pre -
          viziuni despre tendinţele evoluţiei fiecărei cate -
          gorii în parte, cu analize financiare detaliate în
          bunul spirit profesional al organizării nemţeşti.
          Pe web site-ul www.comunic.ro puteţi viziona
          m maatteerriiaalleellee  vviiddeeoo realizate de noi cu Dr. RRaaiinneerr
          H Heecckkeerr - Preşedintele Board-ului gfu (foto sus),
          J Jüürrggeenn  BBooyynnyy - Global Director Consumer
          Electronics, GfK Retail & Technology (foto
          dreapta sus) şi Dr. CChhrriissttiiaann  GGöökkee - Chief
          Operating Officer Messe Berlin (foto dreapta),
          care expun situaţia actuală şi previziunile pri -
          vind segmentul consumer electronics, pentru care
          se aşteaptă, din nou, creşteri, Europa reuşind să
          devanseze celelalte regiuni, cu o cotă de 28%.
          Astfel, piaţa de consumer electronics a înregistrat
          o creştere neaşteptată în 2010, care va continua
          şi în 2011, chiar dacă într-un ritm mai lent.
          Dacă în 2008 veniturile din vânzările retail
          globale au fost de 556 mld. euro, în 2009

          Pagina 10   ComuniC@Ții mobile, aprilie -mai 2011
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17