Page 20 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 20

operatori | CnPR

    În primele patru luni din 2015

    Poşta Română, profit de 4,16 mil. euro

    C. N. Poșta Română a înregistrat,                                                                 31/1990, şi nu e o instituţie publică.

    în primele 4 luni ale anului 2015,                                                                Aceasta funcţionează pe gestiune econo-

    un profit net de 18,7 milioane de                                                                 mică, ceea ce înseamnă că îşi formează

    lei (4,16 milioane de euro), ca ur-                                                               singură veniturile din contracte comerci-

    mare a creşterii veniturilor cu                                                                   ale şi, prin urmare, se autofinanţează.

    3,1% faţă de perioada similară a                                                                  CNPR a contribuit, în 2014, cu 390 de

    anului trecut.                                                                                    milioane de lei (87,8 milioane de euro) la

                                                                                                      bugetul de stat, o sumă record în condi-

    În perioada ianuarie – aprilie 2015, veni-                                                        ţiile disponibilizărilor operate în anii tre-

    turile totale de 11,7 milioane de lei au                                                          cuţi. Peste 22% din această sumă repre-

    fost mai mari faţă de perioada similară a                                                         zintă TVA aferentă contractelor comer-

    anului trecut, cu până la 391 de milioane                                                         ciale încheiate în cursul anului 2014.

    de lei, iar cheltuielile au crescut cu 16,7

    milioane de lei, ca urmare a majorării sa-                                                        „Păstrarea constantă a veniturilor din servi-

    lariale implementate la finalul lui 2014.                                                         ciile poştale clasice continuă să fie o provo-

    Cu toate acestea, menţinerea cheltuielilor                                                        care, însă intrarea Poştei Române în com-

18  (371 de milioane de lei) sub nivelul veni-                                                        petiţia proiectelor mari, strategice, s-a dove-
    turilor a făcut posibilă obţinerea unui                                                           dit a fi o decizie profitabilă. Astfel, în timp

    profit brut de 19,5 milioane de lei.            ce veniturile din poşta de scrisori sau din vânzările de mărfuri conti-

    Operatorul naţional de servicii poştale înregistra, la 31 decembrie nuă trendul descendent, încheierea unor contracte cu operatori din zo-

    2014, o cifră de afaceri de 1,12 miliarde de lei şi un profit net de na transferului de bani sau cel de distribuţie a cardurilor de sănătate

    22,8 milioane de lei. După stabilirea provizioanelor, suma de 22,6 au adus încasări importante. În perioada următoare, dorim să intensi-

    milioane de lei rămasă din profitul net va acoperi pierderea conta- ficăm legăturile comerciale cu actori mari din zona de retail sau bank-

    bilă din anii precedenţi.                       ing şi să ne întărim poziţia pe segmentul de e-commerce şi de asigu-

    Poşta Română este o companie naţională înfiinţată conform Legii rări”, susţine Alexandru PetReSCu, Director General CNPR.

    Noul serviciu Postcollect al CNPR, un parteneriat cu eMAG

    La jumătatea lunii iulie, Compania Națio-       Expediţiile eMAG sunt monitorizate în sis-        Poşta Română: „Contractul cu eMAG
    nală Poșta Română și eMAG au demarat            tem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la       este extrem de important în strategia Poştei
    un contract de colaborare în baza căruia o-     prezentare până la livrare. Destinatarii vor      Române de a-şi extinde cota de piaţă pe
    peratorul naţional de servicii poştale livrea-  fi avizaţi de către eMAG, printr-un SMS,          segmentul comerţului online. eMAG este
    ză colete către clienţii retailerului online.   în momentul în care coletele sunt predate         partenerul ideal pentru a implementa un
    Parteneriatul marchează lansarea unui nou       Poştei Române. După sosirea coletului la          proiect inovator cum este Postcollect.”
    serviciu al Poştei Române – Postcollect –       punctul de livrare (OP Buzău 7 sau OP             Iulian Stanciu (foto), Director General
    prin care clienţii pot ridica produsele co-     Târgovişte 4), Poşta Română va anunţa des-        eMAG: „Pentru clienţii cărora programul
    mandate dintr-un punct fix, respectiv din       tinatarii, tot prin SMS, că expediţia este        încărcat nu le permite întotdeauna să opteze
    unitatea poştală preferată.                     disponibilă pentru ridicare la sediul oficiu-     pentru livrarea comenzii la domiciliu, am
    Strategia Poştei Române vizează extinderea      lui poştal. Livrarea coletelor se face la sediul  creat opţiunea de ridicare a produselor dintr-
    serviciului Postcollect în cele peste 800 de    celor două oficii poştale prin intermediul        un punct fix, accesibil, în drum spre serviciu
    oficii poştale cu acces VPN. În faza pilot a    unor ghişee dedicate, vizibil semnalizate,        sau spre casă.”
    proiectului cu eMAG, Poşta Română li-           clientul având opţiunea deschiderii coletu-
    vrează coletele retailerului la Oficiul Poştal  lui pentru verificarea conţinutului.
    Buzău 7 şi la Oficiul Poştal Târgovişte 4.      Poşta Română poate păstra coletele avizate,
    Toate unităţile vizate, inclusiv cele din faza  în cele două oficii poştale, timp de 10 zile
    pilot, vor avea ghişee dedicate, program ex-    calendaristice de la data preluării lor de la
    tins, seara şi în weekend.                      eMAG. Timpul în care coletul va ajunge la
    C. N. Poșta Română va prelua, sorta şi li-      punctul de livrare este de cel mult două zi-
    vra coletele partenerului la sediul celor do-   le, putând fi prelungit cu încă o zi în con-
    uă subunităţi poştale, în funcţie de alegerea   diţiile depăşirii orei limită de predare a tri-
    clientului, care poate fi făcută printr-un      miterilor de către eMAG.
    singur click, pe site-ul retailerului.          Alexandru Petrescu, Director General

    iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25