Page 18 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 18

operatori | SNR - Radiocom

    Interviu cu Eugen BRAD, Director General - S.N. Radiocomunicații S.A.

    85% din veniturile Radiocom
    provin din broadcasting

    La 1 iulie, Radiocom a împlinit 24 de ani de activitate, și de date. Pe partea de date avem două tipuri de contracte cu

    compania S.N. Radiocomunicații operând însă de 87 de             operatorii mari, atât de date, cât și de chirii spații. Cifra de
    ani, fiind prima companie de radiocomunicații din                afaceri anuală din business-ul de chirii spații cu operatorii
    România - bătrâna doamnă. Acum, cel mai mare proiect             mari (Orange, Vodafone, Telekom, RCS&RDS, ProTv, Antene,
    al companiei este trecerea la televiziunea digitală, așa         EuropaFM etc.) este de circa 14 milioane euro.

    cum ne descrie directorul SNR și în interviul video pe

    care îl puteți viziona pe TelecomTV - www.telecomtv.ro. Principalul nostru atu este infrastructura, prezentă în majorita-

                                                                                 tea localităților din țară, atât în cele mici, cât și în cele mari.

                                                                     Am încercat să o dezvoltăm, oferind servicii de telefonie, de

                                                                     date și în zonele defavorizate, în așa numitele zone albe.

    Activitatea noastră principală este cea de broadcasting, cu      Totodată, am încercat să ținem pasul cu tehnologia, am trecut

16  transmiterea posturilor societății naționale de televiziune și   de la tuburi la solid state și una dintre cele mai mari retehno-
    radiodifuziune. În prezent, având în vedere trecerea la televi-  logizări ale SNR a fost în perioada 2001-2008, când s-a re-

    ziunea digitală mai transmitem în banda VHF doar TVR1,           nunțat total la tuburi, cu excepția stațiilor de unde scurte, care

    pentru celelalte canale TVR avem o soluție in-house pentru a au puteri foarte mari, amplificatoarele fiind tot pe tuburi.

    nu lăsa populația într-un gol de emisie, soluție cu care aco-

    perim 24% din populație cu 4 emițători mari la București,

    Iași, Cluj și Timișoara. Pe partea radio, avem una dintre cele Acum ne vom orienta pe zona de televiziune digitală pentru

    mai mari rețele din Europa de emițători de radio - FM, AM, care ne-am adjudecat 3 MUXuri - MUXul 1 condiționat pen-

    unde scurte și unde lungi, cu care acoperim pese 99% din         tru televiziunea digitală prin care vom transmite posturile pu-

    populația României. Aceasta este cea mai mare parte din busi- blice de televiziune și MUXurile comerciale 2 și 4. Numărul

    ness-ul nostru, care ne aduce 85% din venituri la o cifră de     de canale ce poate fi transmis în televiziunea digitală terestră

    afaceri de 76 milioane euro, cu cei 1421 de angajați.            este de 14-16 canale în format SD x 3 MUX-uri.

    În stațiile SNR avem capacități importante atât pe linie de      În Bulgaria, Germania, Austria, Franța, set-top-box-urile au fost

    radioreleu, fibră optică, în sistemele noastre radiante și avem subvenționate. În Bulgaria, însă, strategia nu a fost atât de bi-

    contracte cu operatorii privați atât de radio, cât și de telefonie ne reglementată ca în România. SNR fiind o firmă cu acționa-

                                                                     riat majoritar al statului, transmițând

                                                                     posturile publice de radio și televizi-

                                                                     une, condiționat de MUX-ul 1, avem

                                                                     un avantaj față de Bulgaria, unde acest

                                                                     lucru nu a fost reglementat. În majori-

                                                                     tarea țărilor dezvoltate, MUX-ul 1 a

                                                                     fost alocat în totalitate pentru posturi-

                                                                     le publice de televiziune.

                                                                     Targetul nostru sunt cele 500.000 de

                                                                     gospodării care iau semnalul de televi-

                                                                     ziune publică de la SNR. Noi am pro-

                                                                     pus un proiect de Hotărâre de Guvern

                                                                     pentru ca un număr de set-top-box-uri

                                                                     pentru un anumit număr de gospodă-

                                                                     rii să fie subvenționat de stat și sper să

                                                                     apară curând un model de subvenție.

                                                                     În prezent suntem în faza de licitație

                                                                     pentru MUX-ul 1 și sperăm ca, până

                                                                     la sfârșitul anului, să avem 50% din

                                                                     populație acoperită cu MUX-ul 1.

                                                                     Termenul pentru MUX-ul 1 este 31

                                                                     decembrie 2016, dar cu siguranță noi

    iunie-iulie 2015, ComuNiC@Ții mobile
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23