Page 49 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 49

rapoarte şi statistici | smartphone

                 OPTIMISM                                                                          Utilizatorii de                              47
                 SAMSUNG                                                                        smartphone vor să
                                                                                                 își repare singuri
                  40% dintre români
                  plănuiesc să cumpere                                                              telefoanele
                  un telefon mobil în
                   următoarele 3 luni                                                           utilizatorii de smartphone vor să își
                                                                                                rezolve singuri problemele și ape-
Apetitul românilor pentru tehnologie crește, aceștia fiind mai înclinați să cumpere dispozi-    lează la self-service, în detrimentul
tive de ultimă generație decât media europeană, reiese din studiul anual denumit Techono-       call-center-ului, reiese din studiul
mic Index, realizat online de Samsung pe 1.000 de respondenți cu vârsta peste 16 ani.           realizat de Alcatel-Lucent în colabo-
                                                                                                rare cu firma de cercetare de piață
· 40% dintre români intenționează să cumpere un telefon mobil în următoarele 3 luni             PennShoenBerland pe un eșantion
· În România, 15% dintre utilizatori intenționează să își cumpere o tabletă în următoarele      de 5.500 de utilizatori de smart-
trei luni, față de media europeană de 11%                                                       phone din Europa, Asia, America de
· Jumătate dintre cei care își doresc să achiziționeze un telefon nou își doresc o performanță  nord și America Latină.
mai bună, la fel și în cazul laptop-urilor. Un sfert (28%) înlocuiesc un dispozitiv mobil sau
laptop stricat (22%).                                                                           Astfel:
· În comparație cu ceilalți europeni, de două ori mai mulți consumatori din România             • Peste un sfert dintre consumatorii
plănuiesc să cumpere un televizor nou sau accesorii de gătit și curățenie în casele lor în      japonezi, britanici și americani preferă
următorul trimestru.                                                                            să nu sune în centrele de asistență
Încrederea românilor în finanțele personale este comparabilă cu cea a nordicilor când vine      tehnică;
vorba de consum, dar în ceea ce privește planurile de investiție în noi dispozitive tehnolo-    • Aproape jumătate dintre brazilieni
gice, cei din Țările Nordice sunt aproape la jumătate față români.                              preferă să ignore o problemă, decât să
Majoritatea covârșitoare a gospodăriilor din România (97%) are cel puțin un telefon mobil,      sune în centrele de asistență tehnică;
PC sau laptop, televizor și aparat electrocasnic. În prezent, penetrarea tabletelor a ajuns la
67%, puțin mai mare decât media europeană de 64%. În ansamblu, studiul arată că locu-
ința anului 2015 este acum îmbogățită de tehnologie și numărul de dispozitive deținute de
un român este de 19, similar mediei europene. Nu numai că sunt mai multe dispozitive în
gospodării, dar timpul total petrecut utilizându-le zi de zi este de 10 ore și 20 de minute,
cu 2 ore și 20 de minute mai mult decât media europeană, susține studiul Samsung.

· Telefoanele mobile sunt cele mai populare produse pe care respondenții intenționează să le    • Cu toate că centrele de asistență teh-
cumpere în următoarele trei luni. 40% dintre români intenționeză să cumpere unul în             nică reprezintă în continuare principa-
următoarele 3 luni.                                                                             lul instrument de suport în rezolvarea
· 51% dintre români declară că doresc un produs cu performanțe mai bune, acesta fiind           unor probleme, există o tendință în
principalul motiv pentru achiziție.                                                             creștere pentru self-service;
· 28% dintre români plănuiesc să cumpere un nou mobil pentru a înlocui unul defect.             • Consumatorii japonezi sunt cei mai
· 21% dintre europeni intenționează să achiziționeze un telefon mobil.                          deschiși să adopte acest trend și vor să
· 15% din cei intervievați în România intenționează să cumpere o tabletă.                       folosească aplicațiile mobile, pentru a-
Martin Garner, SVP, Internet of Things Research, CCS Insight, previzionează că:                 și rezolva singuri problemele;
„În special odată cu apariția 4G, prognoza de vânzări a smartphone-urilor cu 4G activat va      • Consumatorii se așteaptă ca furnizo-
crește de la 65% din totalul vânzărilor de smartphone-uri în acest an, la 95% până în 2019”.    rul de servicii să le ofere aplicații cu
Studiul a fost comandat de Samsung European Lifestyle Research Lab și realizat în parteneriat   acces la: facturare, aria de soluționare
cu Lightspeed GMI.                                                                              a problemelor, monitorizarea utilizării
Lightspeed GMI a intervievat online 18.000 de adulți cu vârste de peste 16 ani din Austria,     datelor și alerte de securitate.
Belgia, Bulgaria, Danemarca, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Ungaria, Olanda, Norve-
gia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția, România și Marea Britanie (câte 1.000 în               iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile
fiecare țară). Datele au fost ponderate pentru fiecare țară - vârsta, naționalitatea și sexul.
Interviurile au fost realizate online în perioada 21 aprilie- 18 mai 2015.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54