Page 51 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 51
rapoarte şi statistici | smartphone
AppleWatch - produsul Apple cu
cele mai multe vânzări la lansare
Creșterea veniturilor Apple Watch față de Watch, fără ca alte modele să se apropie, 49
anul precedent, în funcție de prețul mediu măcar, de un asemenea volum
de vânzare, indică între 1,5 și 2,5 milioane într-o perioadă de timp comparabilă.
de unități vândute. Această creștere explozivă se va pondera,
Astfel, Luca Maestri, CFO la Apple, însă, astfel încât, până la sfârșitul anului
remarcă faptul că Apple Watch a avut un 2015, vom vedea cel mult 7 milioane de
volum mai mare de unități vândute ceasuri inteligente Apple vândute, chiar
decât primul model de iPhone sau iPad dacă luăm în calcul și impulsul de vânzări
într-o perioadă comparabilă, respectiv 87 din perioada Crăciunului, explică analistul
zile. Dintre acestea două, primul model menționat.
de iPad a avut cele mai bune vânzări, res-
pectiv 2 mil. unități în 60 de zile. Până la
momentul lansării Apple Watch, segmentul
ceasurilor inteligente indica o scădere față
de anul precedent, la aproximativ 200 mil.
USD. Veniturile Watch au fost de
aproximativ 1 mld. USD dacă luăm în
calcul o scădere similară în acest trimestru.
În plus, analistul James Moar de la Juniper
Research punctează faptul că până în
prezent, ceasul inteligent de la Apple s-a
vândut în circa 2 - 2,5 milioane de unități,
fiind cea mai de succes lansare de Smart
Dintre europeni,
Portughezii plătesc cel mai puțin
pentru smartphone-uri
Portughezii plătesc cel mai puțin pe smartphone-uri dintre toți europenii, respectiv
247 de euro, reiese dintr-un studiu efectuat de GfK pentru producătorul BQ. La polul
opus se află britanicii, care plătesc în medie 354 euro pentru un smartphone. Prețul
este principalul factor care determină achizițiile de smartphone-uri din Portugalia și
Franța, în timp ce germanii acordă prioritate calității, austriecii și elvețienii pun preț
pe o experiență pozitivă anterioară, iar italienii dau prioritate sistemului de operare.
Respondenții din Germania, Italia, Spania și Suedia sunt cei care preferă să cumpere
smartphone-uri deblocate, pe când respondenții din Franța, Portugalia și Elveția
preferă să cumpere smartphone-uri prin operatorii mobili. Portughezii se află în top
și în privința duratei de timp petrecute în fața telefonului (2-3 ore), fiind depășiți
doar de suedezi (peste 3 ore), iar francezii și englezii petrec cel mai puțin timp
accesând smartphone-ul (până într-o oră). Utilizarea smartphone la domiciliu este
semnificativ mai mare în Germania, Austria, Suedia și Regatul Unit, în timp ce în
Spania, Franța și Portugalia smartphone-ul este folosit cel mai des departe de casă.
Portugalia este țara în care smartphone-ul este cel mai utilizat la locul de muncă.
Totodată, portughezii sunt cei care folosesc cel mai mult smartphone-ul când
călătoresc în străinătate.
Pentru portughezi, cel mai mare beneficiu asociat unui smartphone este
posibilitatea de a avea oriunde o conexiune la internet (80%), în timp ce factorul cel
mai puțin pozitiv este că generează dependență (45%). Întrebați despre rețeaua
socială cel mai mult folosită de pe smartphone, 90% dintre respondenții portughezi
au menționat Facebook.
iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile