Page 14 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 14

operatori | Vodafone

    Interviu cu Ravinder TAKKAR, CEO Vodafone România

              Strategia Vodafone,
              în primul an de mandat

                                                                                                                                                     Ați

                                                                                                                                          lansat un nou

                                                                                      smartphone cu brand Voda-

                                                                                      fone. Veţi extinde acest tip de produs în

                                                                                      loc să subvenţionaţi alte brand-uri în portofoliul dvs.?

                                                                                      R.T.: Ne concentrăm să acoperim toate segmentele de clienți, de

    Cum descrieți experiența dvs. ca                                                  aceea vrem să deținem orice tip de terminal mobil la orice preț și să îi

    CEO al Vodafone România la un                                                     oferim disponibilitatea pe piaţă. Dacă va fi sub brand Vodafone, va fi

    an de zile după preluarea mandatului?                                             nemaipomenit, dacă clienții vor să aleagă alt brand, decizia rămâne la

    R.T.: Experiența este fabuloasă, atât la nivel personal, este plăcut aici în alegerea lor. Noi vrem să le oferim clienţilor posibilitatea să facă orice

    România, încerc să aflu cât mai multe despre țară și să experimentez. Şi la alegere, nu să-i constrângem la una. Încercăm să ajutăm la creşterea

    nivel de business, sunt bucuros să afirm că am avut rezultate bune de-a penetrării smartphone-urilor în țară, suntem bucuroși să vedem un rezultat

    lungul anului, facem progrese mari pentru a oferi soluții foarte bune             bun. Oamenii pot alege orice smartphone și se vor bucura de calitatea

12  clienților noştri. Rețeaua este baza a tot ceea ce lucrăm, investim mult în       rețelei noastre și capabilitățile pe care le include, acesta este adevăratul
    rețea și acest lucru este evidențiat de felul în care clienții noștri utilizează  beneficiu, indiferent de ce smartphone alege fiecare.

    rețeaua, atât în 4G, 3G cât și 2G. După cum știți, anul trecut am lansat

    4G Supernet, feedback-ul a fost pozitiv, am fost premiați ca fiind „Cea mai Pe ce vă veți axa anul viitor, în segmentele prepaid și enterprise?

    bună rețea în Româna”, atât pentru voce, cât și pentru date și, în conti- R.T.: Pentru prepaid, conceptul de extindere a rețelei în Spania a avut o

    nuare, utilizarea rețelei de către clienți ne menține pe o evoluţie pozitivă. evoluție foarte bună și vom continua să lucrăm în această direcţie. Pene-

    Suntem o companie inovatoare. Pentru noi inovația vine din lucruri mari, trarea și utilizarea smartphone-urilor pentru date şi conţinut pe zona

    dar și din lucruri mici la care lucrăm zi de zi, din serviciile pe care le fur- prepaid este în creștere și vrem să ne asigurăm că și restul utilizatorilor au

    nizăm clienților, cum ar fi oferirea posibilității de a accesa conținut într-o aceleași posibilități și abilități în utilizarea smartphone-urilor, va fi o parte

    manieră diferită decât aceştia obișnuiau. Apoi, extinderea rețelei nu doar importantă a planurilor noastre pentru viitor. Vrem să oferim comunității

    în România, ci și în Italia și Spania, pentru ca românii să poată vorbi cu prepaid aceleași capacități. Vedem cererea și utilizarea tot mai mare a da-

    prietenii și familiile din aceste țări, ca și cum ar fi într-o singură rețea. Am telor și a conținutului și de asemenea, realizăm că până la urmă conținut

    introdus și o soluție care permite utilizatorilor să folosească serviciile de voce video este unul dintre cele mai importante și mai rapide elemente de creş-

    și date combinându-le, după cum fiecare preferă. După cum știți, o mare tere. În acest sens, am lansat Youtube Nelimitat, care este foarte popular în

    parte din populația României trăiește în străinătate, de aceea este impor- România, apoi am lansat recent, serviciul HBO Go pentru abonaţi de la

    tant să ne gândim cum putem extinde serviciile noastre pentru românii din care vedem un feedback pozitiv. Repet, ca o concluzie: încercăm să oferim

    străinătate și cum îi putem face să comunice, cred că este o extensie firească clienților cât mai multe smartphone-uri, apoi să fim prezenţi în afacerile pe

    a activităţii noastre din ţară.                                                   care clienţii le aleg, iar intenţia noastră este să le oferim acestora cât mai

                                                                                      multe opțiuni posibile pentru a alege orice tip de conținut prin calitatea

    Care sunt două dintre cele mai recente obiective?                                 celei mai bune rețele pe care o avem. Pe zona enterprise lucrurile stau puţin

    R.T.: Dezvoltarea mPesa: este serviciul de transfer bancar de la persoană la altfel. Convingerea noastră este că avem capacitatea să transformăm mobi-

    persoană în România (o premieră în Europa), iar acum am dezvoltat şi litatea pe care am oferit-o numeroaselor firme și să o transformăm în pro-

    serviciul pentru românii din străinătate. Astfel, românii din afara grani- ductivitate. Sunt convins că avem oportunitatea să facem afacerile mai

    ţelor pot transfera bani familiilor și prietenilor de aici din România, în        productive și realizăm asta prin mai multe pârghii: în primul rând prin

    aceeași manieră ca și în țară, prin mPesa.                                        aplicații care permit românilor să mobilizeze o parte din business și să-l

    Roaming-ul este, de asemenea, un aspect important pentru noi. Pentru ca facă mai eficient și mai productiv. În al doilea rând, ne axăm pe securitate,

    românii să nu-și mai facă probleme privind roaming-ul atunci când călă- avem o rețea sigură ce asigură securitate produselor. Putem astfel să oferim

    toresc în străinătate, oferim pachete de roaming și suntem primii care am clienților cadrul ca să lucreze la aspecte ale afacerii lor, fără ca să fie preocu-

    introdus pachetele “Roaming pe zi” aici în România. Astfel, dacă românii pați de problemele de securitate. Un al treilea element vizează noile capaci-

    din ţară călătoresc în alte părți ale lumii, pentru o taxă mixtă se pot bucu- tăți pe care le deținem în zona M2M (Machine-to-Machine), numit și

    ra de tarif extins și în celelalte țări. (începând cu 15 iunie 2015 se poate Internet of Things. Vă puteți imagina diferite obiecte conectate comunicând

    folosi și din străinătate netul și minutele de acasă n.red.). Avem, de aseme- între ele prin platforma noastră de comunicaţii. Prin capacitățile oferite de

    nea, inclusă și opțiunea Roaming Worry Free în unele pachete RED, roam- noi, oportunitățile de dezvoltare a productivității sunt practic infinite. Am

    ing-ul este deja inclus, nu trebuie să vă mai faceți probleme de activare. realizat aceste lucruri în România, fie prin soluții energetice, fie prin solu-

    Acesta e un serviciu de care clienții noștri se bucură foarte mult, am primit ţiile de managementul flotei sau soluţiile de supraveghere video, dar și

    un răspuns pozitiv în acest sens.                                                 multe alte lucruri care permit creșterea productivității afacerilor prin

                                                                                      utilizarea instrumentelor noastre de automatizare.

    iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19