Page 14 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 132
P. 14
operatori | Vodafone
Interviu cu Ravinder TAKKAR, CEO Vodafone România
Strategia Vodafone,
în primul an de mandat
Ați
lansat un nou
smartphone cu brand Voda-
fone. Veţi extinde acest tip de produs în
loc să subvenţionaţi alte brand-uri în portofoliul dvs.?
R.T.: Ne concentrăm să acoperim toate segmentele de clienți, de
Cum descrieți experiența dvs. ca aceea vrem să deținem orice tip de terminal mobil la orice preț și să îi
CEO al Vodafone România la un oferim disponibilitatea pe piaţă. Dacă va fi sub brand Vodafone, va fi
an de zile după preluarea mandatului? nemaipomenit, dacă clienții vor să aleagă alt brand, decizia rămâne la
R.T.: Experiența este fabuloasă, atât la nivel personal, este plăcut aici în alegerea lor. Noi vrem să le oferim clienţilor posibilitatea să facă orice
România, încerc să aflu cât mai multe despre țară și să experimentez. Şi la alegere, nu să-i constrângem la una. Încercăm să ajutăm la creşterea
nivel de business, sunt bucuros să afirm că am avut rezultate bune de-a penetrării smartphone-urilor în țară, suntem bucuroși să vedem un rezultat
lungul anului, facem progrese mari pentru a oferi soluții foarte bune bun. Oamenii pot alege orice smartphone și se vor bucura de calitatea
12 clienților noştri. Rețeaua este baza a tot ceea ce lucrăm, investim mult în rețelei noastre și capabilitățile pe care le include, acesta este adevăratul
rețea și acest lucru este evidențiat de felul în care clienții noștri utilizează beneficiu, indiferent de ce smartphone alege fiecare.
rețeaua, atât în 4G, 3G cât și 2G. După cum știți, anul trecut am lansat
4G Supernet, feedback-ul a fost pozitiv, am fost premiați ca fiind „Cea mai Pe ce vă veți axa anul viitor, în segmentele prepaid și enterprise?
bună rețea în Româna”, atât pentru voce, cât și pentru date și, în conti- R.T.: Pentru prepaid, conceptul de extindere a rețelei în Spania a avut o
nuare, utilizarea rețelei de către clienți ne menține pe o evoluţie pozitivă. evoluție foarte bună și vom continua să lucrăm în această direcţie. Pene-
Suntem o companie inovatoare. Pentru noi inovația vine din lucruri mari, trarea și utilizarea smartphone-urilor pentru date şi conţinut pe zona
dar și din lucruri mici la care lucrăm zi de zi, din serviciile pe care le fur- prepaid este în creștere și vrem să ne asigurăm că și restul utilizatorilor au
nizăm clienților, cum ar fi oferirea posibilității de a accesa conținut într-o aceleași posibilități și abilități în utilizarea smartphone-urilor, va fi o parte
manieră diferită decât aceştia obișnuiau. Apoi, extinderea rețelei nu doar importantă a planurilor noastre pentru viitor. Vrem să oferim comunității
în România, ci și în Italia și Spania, pentru ca românii să poată vorbi cu prepaid aceleași capacități. Vedem cererea și utilizarea tot mai mare a da-
prietenii și familiile din aceste țări, ca și cum ar fi într-o singură rețea. Am telor și a conținutului și de asemenea, realizăm că până la urmă conținut
introdus și o soluție care permite utilizatorilor să folosească serviciile de voce video este unul dintre cele mai importante și mai rapide elemente de creş-
și date combinându-le, după cum fiecare preferă. După cum știți, o mare tere. În acest sens, am lansat Youtube Nelimitat, care este foarte popular în
parte din populația României trăiește în străinătate, de aceea este impor- România, apoi am lansat recent, serviciul HBO Go pentru abonaţi de la
tant să ne gândim cum putem extinde serviciile noastre pentru românii din care vedem un feedback pozitiv. Repet, ca o concluzie: încercăm să oferim
străinătate și cum îi putem face să comunice, cred că este o extensie firească clienților cât mai multe smartphone-uri, apoi să fim prezenţi în afacerile pe
a activităţii noastre din ţară. care clienţii le aleg, iar intenţia noastră este să le oferim acestora cât mai
multe opțiuni posibile pentru a alege orice tip de conținut prin calitatea
Care sunt două dintre cele mai recente obiective? celei mai bune rețele pe care o avem. Pe zona enterprise lucrurile stau puţin
R.T.: Dezvoltarea mPesa: este serviciul de transfer bancar de la persoană la altfel. Convingerea noastră este că avem capacitatea să transformăm mobi-
persoană în România (o premieră în Europa), iar acum am dezvoltat şi litatea pe care am oferit-o numeroaselor firme și să o transformăm în pro-
serviciul pentru românii din străinătate. Astfel, românii din afara grani- ductivitate. Sunt convins că avem oportunitatea să facem afacerile mai
ţelor pot transfera bani familiilor și prietenilor de aici din România, în productive și realizăm asta prin mai multe pârghii: în primul rând prin
aceeași manieră ca și în țară, prin mPesa. aplicații care permit românilor să mobilizeze o parte din business și să-l
Roaming-ul este, de asemenea, un aspect important pentru noi. Pentru ca facă mai eficient și mai productiv. În al doilea rând, ne axăm pe securitate,
românii să nu-și mai facă probleme privind roaming-ul atunci când călă- avem o rețea sigură ce asigură securitate produselor. Putem astfel să oferim
toresc în străinătate, oferim pachete de roaming și suntem primii care am clienților cadrul ca să lucreze la aspecte ale afacerii lor, fără ca să fie preocu-
introdus pachetele “Roaming pe zi” aici în România. Astfel, dacă românii pați de problemele de securitate. Un al treilea element vizează noile capaci-
din ţară călătoresc în alte părți ale lumii, pentru o taxă mixtă se pot bucu- tăți pe care le deținem în zona M2M (Machine-to-Machine), numit și
ra de tarif extins și în celelalte țări. (începând cu 15 iunie 2015 se poate Internet of Things. Vă puteți imagina diferite obiecte conectate comunicând
folosi și din străinătate netul și minutele de acasă n.red.). Avem, de aseme- între ele prin platforma noastră de comunicaţii. Prin capacitățile oferite de
nea, inclusă și opțiunea Roaming Worry Free în unele pachete RED, roam- noi, oportunitățile de dezvoltare a productivității sunt practic infinite. Am
ing-ul este deja inclus, nu trebuie să vă mai faceți probleme de activare. realizat aceste lucruri în România, fie prin soluții energetice, fie prin solu-
Acesta e un serviciu de care clienții noștri se bucură foarte mult, am primit ţiile de managementul flotei sau soluţiile de supraveghere video, dar și
un răspuns pozitiv în acest sens. multe alte lucruri care permit creșterea productivității afacerilor prin
utilizarea instrumentelor noastre de automatizare.
iunie-iulie 2015, ComuniC@Ții mobile