Page 5 - Revista Comunic@tii Mobile - editia 145
P. 5

Ion VACIU                                                                                      editorial

          Raport e-Commerce România 2017:
          Cumpărături online de peste



          7,5 milioane de euro, zilnic



          V Vaallooaarreeaa  ccuummppăărrăăttuurriilloorr  oonnlliinnee  ddiinn  luni, cu o frecvență mai mică (odatăpe
          R Roommâânniiaa  aa  aattiinnss  nniivveelluull  ddee  22,,88  mmiilliiaarrddee  săptămână). Astfel, magazinele on line sunt
          d dee  eeuurroo  îînn  22001177,,  ccuu  ppeessttee  4400%%  mmaaii  mmuulltt  vizitate destul de des chiar și de către cei ce
          d deeccââtt  îînn  22001166,,  eessttiimmeeaazzăă  pprriinncciippaalliiii  jjuuccăă  --  nu au făcut încă pasul spre cum pă rare.
          t toorrii  ddiinn  ccoommeerrțțuull  eelleeccttrroonniicc  aauuttoohhttoonn..
          P Pllăățțiillee  oonnlliinnee  ss--aauu  rriiddiiccaatt,,  îînn  mmeeddiiee,,  llaa  Peste 7.000 de magazine
          7 7,,6677  mmiilliiooaannee  ddee  eeuurroo,,  zziillnniicc,,  ppeennttrruu  ccuumm  --  online în România
          p păărrăăttuurriillee  pprriinn  iinntteerrnneett,,  ppoottrriivviitt  rraappoorrttuu  --  Numărul magazinelor online a crescut sem -
          l luuii  aannuuaall GGPPeeCC,,  cceeaa  mmaaii  mmaarree  ccoommuunnii  --  ni ficativ de la aprox. 5.000, în 2016, la pes -
          t taattee  ddee  mmaaggaazziinnee  oonnlliinnee  llaa  nniivveell  nnaațțiioonnaall..  te 7.000 de magazine online, în 2017.  70% din traficul magazinelor online
                                             Tendința de creștere se va accentua în 2018,  este generat de telefoanele mobile
         Cele 2,8 miliarde de euro reprezintă strict  estimându-se dublarea numărului de co -  Categoria “Mobile” a continuat să fie prin -
          valoarea cumpărăturilor e-tail, adică a pro -  mer  cianți online la aprox. 14.000-15.000,  cipala tendință în 2017, aceasta păstrându-
          du  selor fizice (tangibile) comandate online,  po trivit eMAG. Există deja aprox. 25.000  se evolutiv și în 2018. Principalele magazine
          aici nefiind incluse serviciile, plățile de fac -  de website-uri pe domenii .RO cu funcție  online românești au înregistrat creșteri sem -  3
          turi la utilități, biletele de avion, vacanțele,  de “adaugă în coș”, așadar le putem consi -  nificative de trafic generat de terminale mo -
          rezervările hoteliere, biletele la spectacole  de ra magazine online, cu toate că având un  bile: aprox. 70% din vizitele pe website-uri
          sau la diferite evenimente, conținutul digital  trafic mic ele sunt încă nesemnificative în  se fac de pe mobil în detrimentul desktop-
          etc. Dacă și acestea ar fi incluse, valoarea  peisajul e-commerce autohton. Astfel, nu -  ului, cifra fiind cu 20% mai mare decât în
          totală a achizițiilor online ar crește conside -  mai 7.000 de magazine sunt relevante, ca  2016. Generația Y, Millennials, este cea ce
          ra bil. Creșterea de aprox. 40%, de la un an  tra fic și comenzi, pentru a putea fi luate real  ridică procentele, majoritatea ti ne rilor fă -
          la altul, înregistrată de e-commerce-ul au -  în calcul.               când cunoștință cu internetul direct pe
          toh ton este una din cele mai mari la nivelul                          terminalul mobil și rareori pe desktop. În
          UE. Cu toate acestea, valoarea pieței de e-  Principalele categorii de   cazul magazinelor online cu aplicații de
          commerce din totalul pieței de retail româ -  produse vândute în 2017  mobil dedicate, rata de conversie generată
          nesc se situează la circa 5,6%, în creștere  Topul principalelor categorii de produse  de dispozitivele mobile a depășit deja desk -
          față de 4%, în 2016. Chiar dacă procentul  vândute online în 2017: produsele din  top-ul. În schimb, în cazul magazinelor
          este încă mic comparativ cu țările dezvol ta -  gama Electro-IT&C (ex.: PC și compo nen -  online “mobile friendly”, unde vizitele se fac
          te, acesta arată potențialul uriaș de creștere  te PC, notebooks, tablete, telefoane mobile,  din browser, rata de conversie de pe mobil
          al pieței noastre de comerț electronic.  electronice și electrocasnice etc.), produsele  este încă la jumătate față de desktop. Tot
                                             de tip Fashion & Beauty (îmbrăcăminte,  mai multe magazine online românești au
          11 mil. internauți, plus o rată de  încălțăminte, accesorii, cosmetice, parfu -  înțeles tendința mobilă și și-au optimizat
          penetrare a internetului mobil de 85%  muri, ceasuri etc.), produsele pentru casă și  website-urile pentru dispozitivele mobile,
          Rata de penetrare a internetului a crescut  decorațiuni, cărțile, produsele destinate co -  dar slaba optimizare a temei de mobil care
          ușor comparativ cu 2016, conform   pii lor (de la jucării până la articole pentru  generează timpi mari de încărcare rămâne
          ANCOM, la 4,6 milioane de conexiuni  copii de tip: cărucioare, vestimentație, con -  încă principala provocare a majorității
          internet fix în bandă largă (+6%, față de  su mabile etc.). Verticala de Fashion crește  magazinelor online autohtone.
          2016) și 16,6 milioane de conexiuni in ter -  acelerat și va devansa produsele din gama
          net mobil în bandă largă (+13%, față de  Electro-IT&C în aprox. 5 ani, devenind  Procentul de plăți prin card crește,
          2016). Acum, rata de penetrare a interne tu -  principala categorie de produse comercia li -  dar rambursul e regula
          lui fix la 100 de gospodării este de aprox.  zate online din punct de vedere volum  Metoda de plată preferată a românilor
          55%, iar rata de penetrare a internetului  generat. De asemenea, categoria de produse  rămâne rambursul într-o proporție covâr -
          mobil la 100 de locuitori este de 85%. În  Home & Deco are un potențial uriaș de  și toare, de aprox. 85%, conform PayU și
          plus, 44% din netizens urbani au făcut  creștere. Pe segmentul Electro-IT&C,  mobilPay. Procentul plăților online prin
          cum părături online cel puțin lunar potrivit  valoa rea coșului mediu a crescut de la 669  card a crescut de la aprox. 8%, în 2016,
          iSense Solutions, iar 62% dintre aceștia au  lei, în 2016, la peste 800 de lei, în 2017, la  la 12-14%, în 2017. Volumul total al
          vârste între 18 și 34 de ani (gene ra ția Mille -  anumite vârfuri din an (ex.: Black Friday)  plăților online prin card a depășit pragul
          nnials sau Y). Cumpărătorii online vizitează  când valoarea s-a apropiat sau chiar a de pă -  de 1,1 miliarde de euro în 2017, în
          9 magazine pe an cu o frecvență de 3-4 ori  șit pragul de 1.000 de lei. În cazul librăriilor  creștere com pa rativ cu 2016, când s-au
          pe săptămână, în timp ce non-cum pă rătorii  online, valoarea medie a coșului variază în -  înregistrat 745  milioane de euro,
          vizitează 5 magazine online în decursul a 12  tre 80 și 100 de lei, în creștere faţă de 2016.   conform RomCard.
                                                                                noiembrie-decembrie 2017, ComUnIC@ȚII mobile
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10